Seuraa 

Tässäpä tämä uusi pino neljättä lastaan odottaville, jota ainakin tuolla kuumeilevien pellossa on jo kaivattu =-) Katsotaan miten alkaa juttua syntymään ja sen mukaan sitten tehdään viikko- tai kuukausipinoja. Uuden pinon alkuun voidaan koota esittelylista tuon Suurperheellisten pinon tyyliin, niin ei tarvita uutta aloitusta esittelyille ja ovat sitten helposti tuossa alussa aina kerrattavissa, raskaus kun ainakin meikäläisen aivot pistää pysyvästi narikkaan...:D

Nämä tiedot jos arvon mammat kirjottaisivat, niin päästään hyvään alkuun!:

Laskettuaika, nikki, ikä, edelliset lapset, paikkakunta/sairaala

Ja tässäpä omani:

02.07.09, Miksuliinu, 32v, p00t02t07, Keski-Suomi/K-S KS

Meillä siis ennestään simpsonit, joista maggie vasta 1v3kk ja nyt neljättä ja luultavasti viimeistä odotellaan. Minulla oli tähän alle kaksi keskenmenoa putkeen, joten pelko persuuksissa on tätä alkua menty, mutta vauva on ultrassa jo nähty ja perjantaina olisi seuraava neuvola ja ultra. Nyt kun kaikki olisi ok, niin voisi taas huokaista vähän syvempään... Oireita on onneksi melkein kaikki mahdolliset mitä vain voi olla pahoinvoinnista ja hajuyliherkkyydestä kipeytyneisiin sormiin ja lisälyönteihin. Tämän projektin lisäksi menossa on taloprojeksti, mutta valmista tulee ehkä parin vuoden päästä, joten Rexonalla eletään siihen asti x-)

Kipin kopin tänne nyt plussanneet neliapilat: äitix3, sani, nelkku, joma ja kaikki aikaisemminkin plussanneet!! Paljon apiloita taitaa kuulua suurperheellisiinkin, tulkaa käymään edes kylässä täälläkin pinossa! Itse en koe neljää vielä mitenkään suureksi perheeksi, siksi en ole osannut tuonne pinoon kirjoittaa, mutta saapa nähdä miten se totuus aikanaan iskee...

Toistaiseksi yksinäinen apila, peltoa odotellessa

Miksuliinu 9+5

Sivut

Kommentit (54)

Ja tietysti myös kaikki muut apilat!

Mä olen oikeesti niin käsi, mitä tulee tietokoneisiin.. välillä ihan huvittaa kun meidän ekaluokkalainen joutuu neuvomaan äitiä. :)

Ja heti esittelyä:

31.7. , Äitix3, 28v. p01,t05,p06, ja pk-seudulla asustellaan, synnytyssairaalana Kätilöopisto

Ja hieman OmaaNapaa: Kyllä sitä voi olla vielä neljättä odottaessa ihan kuutamolla. Mä olen odotellut kunnon pahoinvointia jo tovin. Ja SAMALLA ihmetellyt että olenkohan syönyt jotain sopimatonta kun KOKO AJAN on etova olo ja meinaan yökätä..heh! Niin että oliskohan se nyt sitä pahoinvointia..

Repäisykivut ovat tulleet erittäin tutuiksi ja veskissä ravaaminen myös. Mutta eiköhän se tästä. Masun kasvua odotellen. Vaikka mun raskaudet eivät ole olleet ihan siitä helpoimmasta päästä.

No, kotona meillä tehdään pientä laajennusta joten rakennuksella tulee aikaa vietettyä kunhan kerkiän.

Mutta nyt iltapalan tekoon

äitix3 rv 5+4 (ovis oli kylläkin jo kp.8)

Pääsin just ja just sängystä ylös. pahoinvointi on sitten iskenyt kunnolla. oksennusta saa niellä koko ajan kun on pystyssä ja jonkun kerran olen jo oksentanutkin, vaikka sitä vihaankin. Eilen oli pakko soittaa lasten Vaari viemään esikoista kouluun ja keskimmäistä kerhoon. Sanoin hänelle olevani vatsataudissa :)

Toisaalta onhan se kiva kun on näinkin voimakkaat oireet, luulisin ainakin että masussa on kaikki hyvin. JA väsymyskin on vienyt toimintakyvyn täysin. Mä voisin vaan nukkua ja nukkua ja nukkua, ja vielä ottaa päikkärit päälle.

Ens viikolla täytyy soitella neuvolaa ja varailla aikaa. Tuntuu kyllä aika hassulta, vaikka nyt jo tuntuu todellisemmalta tämä odotus.

Kiva kun ollaan saatu joukkoon myös pidemmällä olevia nelosen odottajia. Pysyy pinot elävempinä. Ja samalla muistutuksen itse siitä mihin ollaan matkalla.

Täytyypä alkaa valmistelemaan itsenäisyyspäivän ateriaa ja katsoa kykeneekö sitä anoppilaan lähteä torttuja ja glögiä nauttimaan, anopilla on ollut taipumus arvata mun raskaudet aikasta äkkiä.. eipä tuo haitaa anoppi osaa pitää asiat omana tietonaan ja muutenkin mulle paljon läheisempi kuin mun oma äiti, harmi kyllä.

palataan asiaan, ja toivotaan ettei muilla ole yhtä kamala olo kuin mulla.

masua kasvatellen äitix3 ja rv 6+1 tai jotain sinnepäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Löysin minäkin tänne viimein,tai paremminkin että jaksan kirjoittaa.

Kauheaa väsymystä taas ilmassa ja eilen oli hiustenleikkuu ja mies töissä huomiseen asti joten omaa aikaa ei meinaa löytyä.

18.7.09, Joma_, 25v, t 02, p 04 ja t 07 Oulun läänin etelä-osa/OAS

Tuo laskettu-aika on jonkun laskurin mukaan,neuvola-ajan tilaan huomenna ja samoin sen ajan yksityiselle jotta saa tietää kystan tilanteen sekä samalla raskauden asiat.

Mutta pakko nyt jo mennä,etoo!!

Joma 7+2

Mitään muuta en osaa sanoa, elämä tuo kaikenlaisia yllätyksiä muassaan... eli ei ihan vielä kannattane luopua toivosta,

Minnikki: Kirjoitin ehkä viime viikolla liiankin kärkkäästi vastustaen aikaista käynnistystä, kun mietit mahdollisuutta käynnistykseen jo ennen joulua... Nyt olen itse saanut karvaasti kokea, millaisia nuo nivuskivut ovat niin täytyy kyllä sanoa, että tässä jos vielä 5 viikkoakin kidun niin jo on pinna kireällä. Ja raskausmyrkytys jos tulee päälle ja pienellä alkaa olla tukalaa, niin totta kai vauvan ulospääsy on paras vaihtoehto kaikille. Koita jaksaa viime hetket masun kanssa.

Itse elelen täällä hienoisen epäuskon vallassa... Lääkäri teki eilen painoarvion vauvasta ja olisi jo isompi kuin keskosemme aikanaan kotiutuessaan... 2400g - arviohan se tietysti on, mutta hieman vain kauhistuttaa, että JOS tässä täysille viikoille mennään niin mikä möhköfantti sieltä tupsahtaa.

Niin joku tuolla aiemmin taisi kysellä, erosiko keskosraskauteni aikanaan muista... No, ainoa ero oli, että se loppui aikaisin ja aivan yllättäen. Kaikki raskaudet ovat osallani olleet erilaisia. Kakkosen kohdalla ei ollut edes ennakoivia supistuksia, vaan kun supistelu alkoi aamulla rv31+1, synnytys oli jo käynnissä. Nythän tämän nelosen kanssa on ollut supistuksia jo rv16 alkaen, mu´tta tilanne on kuitenkin pysynyt aika vakaana... Näyttää siltä, että ensi vuoden puolelle kyllä päästään ennen kuin syntyy...

Katjalah&nelonen rv32+5 (!!!!)

Meillä SAIRASTETAAN TAAS. Nyt vuorossa esikoinen ja minä. Kamala nuha ja yskä. ei tämä sairastaminen taida loppua ikinä...

ON. pahoinvointi on hiukan hellittänyt ja tulee vain tyhjään vatsaan ja iltaisin, kaikki siis hyvin kunhan muistan syödä koko ajan pieniä annoksia. JA nukkua hyvin. Viime yönä lapset nukkuivat 13h unet. WAU! itse sain nukkua ruhtinaalliset 9h. mutta eipä ole kovin kummoista öklötystäkään. Ja nyt sitten pelottaa onko mahassa kaikki kunnossa???

Neuvolaan ajattelin soitaa tänään, jos ehdin. ja viikkoja on kasassa 6+3.

Rinnat on mullakin edelleen tosi kipeet ja liivit päällä saa olla melkein koko ajan. Ja repäisykipuja myös jonkin verran.

Missäs vaiheessa muilla on pahoinvointi loppunut? Vai onko ollut ollenkaan?

Mä en ole poikien kanssa ollut ollenkaan huonovointinen vain väsynyt. mutta tytön kanssa asuin vessassa ja oksensin viikolle 13 asti.

nyt tiskaamaan, tiskikone otti ja sanoi itsensä irti.. Grrr sekin vielä tähän samaan hässäkkään..

äitix3 ja rv.6+3

¤¤¤¤NELIAPILAT¤¤¤¤

14.12.08.....Menninkäinen............................................................Pirkanmaa

13.01.09.....minnikki.............25v.....p03/03, t07/04, p02/07.....Satakunta/SatKs

08.02.09.....Katjalah..............33v.....p01/97, p12/02, t01/05....Pirkanmaa/Tays

14.02.09.....Helmikukka75...33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....adelia..................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-mani-.................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......Keski-Suomi/K-S KS

18.07.09.....Joma_................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....sani-74...............34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

31.07.09.....äitix3...................28v.....p01, t05, p06.....................Pk-seutu/Kätilöopisto

12.08.09.....Nelkku................27v.....p99, t01,p03.....................Keski-suomi/K-S KS

Laiskana kopsaan tammimasuihin laittamani viestin tännekin.

Ja heti tuoreisiin neuvolakuulumisiin. Taas oli sama terkan sijainen, joka viimeksikin (en olisi välittänyt..) ja seuranaan vieläpä joku opiskelija. No, opiskelija sitten kattoi ekaks pissan, sanoi, et "olisko hiukan proteiinis värjäytymää, mut ei edes yhden plussan verran..", merkkasivat korttiin proteiinin kohdalle +. Sit mittasivat verenpaineen, 115/78, mulle korkeahko (ollut jotain 110/60 alussa). Eli kuulemma jos tulee päänsärkyä (ihan normaalia kyllä, et mulla on raskausaikana päänsärkyä silloin tällöin, välillä 2vk putkeen), tai ylävatsakipuja, niin pitää ottaa yhteyttä - jos on raskausmyrkytys! Huoh, se tästä puuttuisi. Olen jo nyt ihan kyllästynyt olemaan raskaana.

Onko kenelläkään täällä kokemusta raskausmyrkytyksestä? Itselläni ei ole kolmessa aiemmassa raskaudessa ollut mitään sellaiseen viittaavaakaan, joten tuntuu hassulta, jos sellainen nyt tulisi (vaikka ei varmaan mahdotontakaan olisi). Jos todettaisiin raskausmyrkytys, niin mitä sitten? Sairaalaan makaamaan? Se olisi yksi painajaisistani. Olisiko mahdollista, että synnytys voitaisiin jo käynnistää (nyt siis rv35+1)? Olen ihan hermona nyt tuon takia.. =(

No, muut seikat oli ihan ok - painoa tullut +300g/vk (yht. 9kg), sf 31cm (tasainen käyrä), syke 130 ja rt.

Liikkumisen kanssa on vähän vaikeuksia, nivusiin ottaa välilillä niin pirusti. Eilen istahdin sohvalle, ja iski ihan hirvee kipu (puukko) toiseen nivuseen, hyvä ettei taju lähtenyt ja piti pikaseen nousta ylös, että meni ohi. Liikkeelle lähtemiset on vaikeita noitten kipujen takia - ei tällaista aiemmissa raskauksissa ole ollut (kai nyt on paikat niin löysät, et johtuu siitä?). Tukivyön kaivoin taas kaapista, toivottavasti se toisi helpotusta.

Joku jo mainitsi, että näillä viikolla ei enää esteltäisi, jos synnytys käynnistyisi. Onko vauva nyt siis jo "valmis", eli ei enää muuta kuin kasva pituutta ja painoa? Olen kokoajan toivonut, että tämä syntyisi vasta ensi vuoden puolella, mutta nyt kyllä toivon syntyväksi jo mahd. pian! Siis siten, että olisi kuitenkin jo sen kokoinen ja vointinen sitten synnyttyään, että ei tarvitsisi keskoskaappia, ja pääsisimme kotiinkin vieläpä parissa päivässä synnytyksestä. Huoh, huoh.

Lääkärineuvola pitäisi olla rv36-37, mutta täällä ei tunnu oleva hajuakaan lääkäriajoista. Lupasi tämä sijainen sitten soitella, JOS saa mulle ajan vaikka jo ensi viikoksi (nlalääkäripäivä vain keskiviikkoisin, tuskin jouluaatoksi aikaa saa, joten toiv. ensi viikolla sitten).

Palailen myöhemmin kommentoimaan muuta, tuli nyt vaan omaanapaa..

Minnikki ♥ tutteri 35+1 (näillä fiiliksillä todellakin viimeinen raskaus)

Autosta sen verran, että me hankimme nyt muutaman vuoden vanhan Hundai Trajetin (7hengen) ja ollaan kyllä oltu tämä puolisen vuotta tyytyväisiä. Tavaratilaa jää kohtuullisesti taakse ja tarvittaessa kaksi takapenkkiä voi ottaa helposti irtikin, joten tilaa saa silläkin tavalla tavaroille. Hinta/laatusuhde vaikuttaa hyvältä. Auto maksoi alle 14 000 euroa (vm2004) ja bensankulutus kohtuullinen (pitkällä matkalla laskettiin, että menee n. 8,5l/100km). Suosittelen!

nyt ehti tulla vasta kirjoittelemaan. kun kaikennäköstä touhua ollut. Käytiin tänään ostamassa sänkyyn uudet patjat rahaa paloi sellaiset 650e=( no mutta hyvä sijoitus kuitenkin.

rinnat käyneet älyttömän araksi, yritin äsken ottaa liivit pois, mutta ei puhettakaan että voisin ilman niitä nukkua..jatkuva vessatus myös. pahaoloa ei ole ollut pariin päivään. alavatsassa pientä särkyä=)

tännehän on saatu kivasti porukkaa=)

millonkas sinne neuvolaan olette varannut ekaa aikaa millä viikoilla? mietin voisko tossa vkolla 6 jo varailla?

nelkku rv4+4

Kävin ultrassa tänään...

sikiö ei vastannut viikkoja, oli 4,1mm. vastasi n6vk. ja sykettäkään ei siis näkynyt.

lääkäri ei antanut vielä tuomiotansa mutta varoitteli km.sta ja heti päivystykseen jos vuotoa tai kipuja. ja muuten kahden viikon päästä kontrollia.

nyt itkettää ja olen ihan rikki!

poistun itkien takavasemmelle...

äitix3

oireet ovat edelleen kuitenkin erittäin voimakkaat ja viimeksi aamupäivällä oksensin... mutta parasta olla elättelemättä turhia toiveita...

Ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!=)

Tulin kertomaan kuulumisia,soitin torstaina neuvolaan ja sain ekan ajan 15.12 , silloin otetaan verikokeet yms mitä nyt ekalla kerralla kuuluukin tehdä.

Kysyin samalla kystasta kun sitä pitäis yksityisellä käydä kontrolloimassa niin terkka sanoi heti että missään nimessä sinne ei tarvitse mennä että hoidetaan se samalla kun on eka raskausultra eli tammikuussa,hyvä näin niin säästyy rahaa!:)

Neuvolan laskurin mukaan nyt onkin rv 8+1 eikä 7+6 passaa mulle.:D

Tosin suuntaa antaviahan nuo on mutta kukapa tietää minkä mittasen kierron mukaan on tärpännyt,heittelis joka tapauksessa 4 päivää sinne tai tänne.

No jo mutta siihen jäi mun kirjotukset kun kuopus tuli vinkumaan viereen.hyviä vointeja apiloille ja palailen kun kerkeän!!:)

Joma ja hiukkanen rv 8+1

että noilla viikoilla vauvalla on jo melkein samat lähtökohdat kuin täysaikaisella... mutta itse toivon kuitenkin, että pääsisin pidemmälle... noilla viikoilla esim. lämmönsäätelyssä voi vielä olla ongelmia ja luultavasti tarvitsisi enemmän tai vähemmän valohoitoa kuten yli 99% keskosista. Siis noillakin viikoilla on vielä kyse keskosesta, täysaikainen vauva on vasta viikolla 37+. Vastustuskyky on huonompi kuin täysiaikaisena syntyneillä. Vielä ei välttämättä jaksa syödäkään itse ja silloin kyllä tarvitsisi keskolaa...

Itsehän olen synnyttänyt yhden lapsen viikolla 31+1 ja täytyy sanoa, että elämäni rankin kokemus tähän asti - vaikka kaikki loppujen lopuksi meni olosuhteiin nähden loistavasti ja poika kotiutui sairaalasta samana päivänä kuin rv36 olisi täyttynyt. Kun seuraava raskaus sitten vuodelevon avulla eteni viikolle 37+3 ja sain tytön heti vierihoitoon, tunnelma oli todella voitonriemuinen... Nyt olen selvinnyt jo kakkosta pidemmälle ja vielä toivoisin noin seitsemän lisäviikkoa...

Osittaisessa vuodelevossa olen ollut rv23+ alkaen ja kaiken maailman ongelmia ja vaivoja on tämänkin raskauden kanssa ollut... myös nuo liitoskivut yhtenä, joten ymmärrän kyllä tuskasi, mutta kannattaa kuitenkin asennoitua niin, että pienelle on vielä parasta kasvaa masussa muutama viikko. Kyllä ne vaivat sitten loppuvat ja tosiaan parhaat lähtökohdat on täysiaikaisella lapsella.

Raskausmyrkytyksestä ei omakohtaista kokemusta ole ainakaan toistaiseksi (onneksi...) Mutta, viime raskaudessa makasin sairaalassa kuusi viikkoa, ja vaikka alkuun tuntui kamalalta moinen niin loppujen lopuksi kyse on lyhyestä ajasta ja sairaalassa tunsi olonsa turvalliseksi, kun oli tarkassa seurannassa ja apu oli koko ajan lähellä, jos/kun ongelmia tuli. Nyt makaan kotona yhdeksättä viikkoa ja onnellinen olen, ettei vielä ole tullut sairaalaan lähtöä. Mieluummin muutama viikko itse sairaalassa kuin sydän huolesta murtumaisillaan keskoskaapin vieressä!

Katjalah&nelonen rv31+3

Ilmeisesti lepo on ainut, millä saisi verenpaineen alenemaan(?). Sijainen eilen neuvolassa katseli näitä kolmea leikkimässä (kun jouduin muksut ottamaan taas mukaan), ja kyseli, että saanko päivisin yhtään levättyä. Vastasin rehellisesti, että "en". Ja se siitä sitten. Osaako joku sanoa, että voiko esim. mies saada sairaslomaa, jos mun olis pakko levätä, ja tosissaan se ei onnistu kun olen yksin kotona kolmen vauhdikkaan muksun kanssa? Tai voisiko mistään saada mitään siivous-/kodinhoitoapua? Mies on niin pihi, että moisesta ei maksa, mutta voiko tuollaista apua saada mistään tällaisissa tilanteissa?

Minnikki ♥ tutteri 35+2

eilen soittelin sit jo neuvolaan, malttamaton kun oon=) sain ajan tammikuun puolivälille viikkoja sillon jotain 9+ ja sit samalla viikolla on ultra joka varattiin myös jo nyt. On se niin jännää ei vaan jaksais oottaa=)

katjalah:

mulla on noi edelliset raskaudet ollu talvella poika ja tyttö syntynyt helmikuussa molemmat toinen 5 ja toinen 7 pvä ja mä ite 6 pvä=)joten meillä on aina kova synttäriputki! vanhin poika on sitten kevään lapsi eli toukokuussa syntynyt.

minnikki:

koita jaksaa vielä=)loppusuora häämöttää!

Oon koittanu siivoilla, eilen raivasin lastenhuoneen komeron, ja jätesäkillinen lähtoi tavaraa roskiin. kyllä väsyttikin sen jälkeen, nukuin 2 tunnin päikkärit. tänään ois käytävä vielä työkkärissä näyttää työtodistus et saa korvauksii. kirjotan koko ajan väärin=)kai se äly alkaa jo tässä vaiheessa laskee=) missäs kaikki muut luuraa? on niin kiva aina lukea teidän kuulumisia, oma paras ystävä kun asuu niin kaukana ettei nähä aina kun muutaman kuukauden välein. on tietty muitakin kavereita mutta ei ne tiedä vielä tästä masuasukista,kun vasta tosta joulun maissa meinattiin sukua järkyttää=))

nelkku rv 5+1

käytiin uimassa ja pizzoilla koko perheen voimin, ja nyt on kyllä aika väsy olo..

uinti oli muuten kivaa mutta alkoin palella niin paljon ettei sitä kauan voinut uida.

sain ultra ajan yksityiselle puolelle jo 30.12. sillon viikkoja ois 7+6 jospa siellä jotain näkyisi silloin..kun ei malttas oottaa sinne tammikuulle asti.

ei jaksa nyt kyllä oikein kirjottaa taidan lähteä huilimaan..

voimia kaikille tähän joulun hössötykseen!

nelkku rv5+4

Äitix3 kärsivällisyyttä huomiseen! Kaikki on varmaan ihan hyvin! Mullakin oli vuotoa kahdessa ekassa raskaudessa parina päivänä joskus 7. viikon paikkeilla, ei täsmännyt edes menkkoihin. Ekalla kerralla säikähdin, mutta toisella en pitänyt sitä enää minään. Kolmonen olikin sitten eka vuodoton, vaikka istukka oli kohdunsuun edessä. Tuntemattomat ovat vuotojen tiet...

I.I Olin eilenaamuna niskaturvotusultrassa ja kaikki oli ok. Turvotus oli 0,6 mm ja pää-peppumitta 47mm. Viikkoja oli ultran mukaan vähän vähemmän, mutta en tiedä paljonko, kun eivät merkanneet äitiyskorttiin kallon halkaisijaa, kun siitähän se kai katsotaan, kun pituus voi jo tuossa vaiheessa heittää yksilöllisesti. Laskettuaika pidetään kuitenkin ennallaan (itsekin olen sitä mieltä, että siinä on muutama päivä liikaa, mutta eipä tuolla väliä). Pääsin opetustapaukseksi, kun sairaalassa koulutetaan kätilöitä tekemään tuota ultraa ensi vuoden lakia varten, kaikki mentiin tosi tarkkaan ja huolellisesti :) Näkyi jo aivot, sydän, vatsanpeitteet, ranka, nenäluu, luut, virtsarakko ja varmaan muutakin mitä unohdin jo. Sukupuoli ei vielä selvinnyt :D Haluaisin sen kyllä tietää etukäteen, toivottavasti kertovat sen rakenneultrassa 11.2., saisi sitten jo poistaa osan vääristä tavaroista lopullisesti, varasto meinaa pursuta yli muutenkin. Istukka ei ollut kohdunsuun edessä ja kohdunkaulaa oli pitkästi, vaikka alusta asti on vihlonut jonnekin sinne. Yhdistetyt ultran ja verikokeen tulokset saan joskus viikon parin päästä. Siinäpä ne tärkeimmät.

Töissä sitten työkaveri kysyi iltapäivällä olenko raskaana, jotkut olivat kahvipäydässä pohtineet, mutta eivät uskaltaneet kysyä. Meinasi vähän huvittaa, mutta tunnustin =) Olen sen verran laiha ja laiskuudesta vatsalihakseton, että maha näkyy jo hyvin, vaikea tuota on haudata, vaikka vaatteet vähän hämäävätkin. Täytynee kertoa nyt sukulaisille parin päivän sisällä, kun pienellä paikalla huhut kulkevat tuulen nopeudella...

Lohdutukseksi oksentelijoille voin sanoa, että luultavasti se helpottaa muutaman sietämättömän viikon jälkeen, vaikka epäusko välillä tuleekin! Minulla on enää siedettävää iltapainotteista etomista, vielä kun tuo iltanärästys ja turvotus edes vähän helpottaisi...

Miksu 11+6

Kylläpä on taas hiljaista täällä.

No hieman omaanapaa: Sain vihdoin varattua itselleni neuvolan ja pääsen jo ennen joulua, 23.12. silloin olis viikot 8+4, ja np-ultra ja veriseulat ovaat 10-12 viikolla. eli n. kuukauden päästä, hui!

Mulla on tänään ollut inhottavasti menkka kipuja selässä. Mitä ne on? ei mulla aiemmissa raskauksissa ole ollut. eikä supistukset ole ikinä tuntunut selässä...

No eipä auta kuin lepäillä.

äitix3 6+4

2 aamuna on ollut nyt vähän pahaa oloa ja ruokaa ei oikein saa alas..

vatsa on myös jostain syystä aamulla ihan sekasin,oiskin kiva tietää onko muilla tota mahan sekasin menoa ollu?

tänään menen pomon luo jutteleen työsopimuksesta, lupasi jo että voidaan irtisanoa sopimus jo aiemmin, koska loppuisi kuitenkin jossain vaiheessa. mielummin kasvattelen tätä masua kotosalla..

vielä kun nämä 2 iltaa jaksaa niin sitten ois pitkä loma, tai sit jatkuva loma miten pomo nyt sit päättää=)

kiva kun on saatu porukkaa tänne mukaan, tervetuloa uudetkin!

nelkku rv 4+1

Huoooh...

Oltiin tänään pienempien kanssa kerhon joulujuhlissa, oli hyvää puuros (joka oksetti minua) ja torttuja (ne myös), Joulupukkia ja joululauluja. Kivaa oli,mutta koko ajan ajattelin että päästään pian hakemaa esikoinen koulusta ja sitten kotiin lepäämään. Ihan tajutonta tämä väsymys.

Soittelin eilen lääkärikeskuksia läpi, ja varasin ultra-ajan itselleni ens torstaiksi,hui! silloin on viikkoja 7+6 joten eiköhän jotain pitäisi jo näkyä. Kun en malta odottaa. Ja ei mua jännitä vaa mua oikeesti PELOTTAA! mitä jos kaikki ei olekaan hyvin? pilata sitten joulu sillä... tai tietty parempi kuin että jouluna alkaisi vuodot tms... Mutt oletetaan että kaikki on hyvin!

Ja sitten näistä raskautumis ajan kohdista.: meillä on aika hauskasti että pojat on syntyneet 1.12 ja 1.11. ja tyttö sitten 2.7. Olenkin tässä itekseni nauranut että jospa nyt tulisi toinen tyttö joka syntyy 2.8. menis sitten aika sopivasti...

pojat 1.päivä ja tyttö 2.pv.

Mies tekee meillä kans pitkää päivää näin joulun alla ja mullakin olis kiirettä töissä, mutta kun ei kykene niin ei. Pari iltaa olen kyllä viikossa tehnyt ja viikonloput kans. Onneksi kohta on joululoma, myös minulla.

Ai joo, meinasi ihan unohtua. Mä sitten laitoin aamulla äitiys farkut jalkaan sinne joulujuhlaan ja ihana olo kun ei kiristä mistään. Mutt kolmet housut meni santien kirppis laatikkoon, ei mahtunut edes nyt päälle, kiva! On se kiva että olen lihonut reisistä ja takamuksesta niin paljon... Harmittaa!

Nyt oikeesti lepäämään ja sitten ruokaa laittamaan. Ja tiskaamaan, se astianpesukone on edelleen rikki!!!! GRRR!

äitix3 rv. 6+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat