Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Asunto olisi aivan ihana, mutta todella pieni, tohon sisältyy vielä sauna ja iso partsi, että tilaa ei jää kun todella vähän. Että pojalla olisi hyvin pieni huone, ja mun oisi nukuttava yhteisessä huoneessa, mis ois keittiö, olkkari ja makkari, oiskohan ihan mahdoton yhtälö?

Kommentit (20)

Me asuimme myös tuon kokoisessa asunnossa(oli kyllä rivarikämppä) kolmestaan (minä,mies ja lapsi). Sitten joutui muuttamaan muualle kun toinen lapsi oli tulossa eikä makuuhuoneeseen olisi mahtunut enää lisää sänkyjä.

miten saatte jonkun ukonkutaleen kämppään ujutettua ja pääsette naimaan mahdollisimman huomaamattomasti? Tämä yh ei ole tuonut näinä kuutena vuotena yhtään äijänpuolikasta lasteni kotiin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täytyy se vaihtuva mieskin kyllä jonnekin silloin tällöin ujuttaa;) Mutta vain silloin kun lapsi ei ole kotona;)

Ja asunto on huomattavasti kalliimpi, missä asumme nyt, on siis kolmio!!! Mutta olisi aivan uudessa kerrostalossa, ja olen todella täynnä tätä 70-luvun huono-ilmasta (homeita?) vanhaa kämppää, että uusi tuntuisi ihan luksukselta:)

" lasten" huone tuntui kyllä niin pieneltä, että ei sinne taitais kyllä mitään parevea edes mahtua, en tiiä... ehkä pitäisi ostaa sitten just joku levitettävä vuodesohva, ja luopua niin rakkaasta ja ihanasta uudesta kulmasohvasta, nyyh;(

Mutta kiitos paljon kommentesita, lisää otetaan innolla:)

Mun tuttavaperhe, teini-ikäinen tytär ja äiti, asuvat suunnilleen noin. Saunakin on. Melkein yksiö oikeastaan, tyttärellä makkari, äiti nukkuu olkkari-avokeittiössä.

Yksi isohuone oli jossa eteisessä keittiö ja muuten sitten epämääräisen muotoinen tila, jonka yhteen reunaan sai sängyn. Kylpyhuone oli sitten järjettömän iso, sinne olisi lapsen sänky mahtunut ;)

pari vuotta 42m2 kaksiossa. Ihan hyvin ne pari vuotta meni. Nukuttiin tosin samassa huoneessa ja olohuone oli ihan olohuone. Vieraitakin meillä kävi paljon:) Nyt asumme 54m2 kolmiossa ja elämä on luksusta. Todella hyvin käytetyt neliöt. Molemmilla omat huoneet ja " iso" olohuone. Tästä muutamme pois vain jos se oikea mies osuu kohdalle.

Muutettiin tähän, kun tyttö oli 1-vuotias ja silloin mahtui hyvin. Nyt alkaa tavaran määrä kasvaa ja nukahtaminenkaan ei enää suju niin kun ennen. Lisäksi mulla on miesystävä, jonka kanssa nukutaan patjalla lattialla. Seksiä ei tosin oo vielä harrastettu, mutta jo leffan kattominen ja illalla kokkailu pitää tehä hyssytellen ja joskus lapsi juoksee sängystä vartin välein. Kun yksin oon hereillä, saa vaikka kattilat tippua kaapista eikä neiti herää. Mutta aavistaa kai, että kun mun miesystävä, josta on tullu lapsellekin tärkeä, on kylässä, niin täällä tapahtuu vielä jotain jännää kun se nukkuu.

Pitkää pinnaa on vaadittu. Muuttaisin isompaan, mutta tää on aika halpa uudeksi asunnoksi. Viihdyn täällä älyttömän hyvin. Taidan kituuttaa tässä, katsoo sitten isompaa kun lapsi kasvaa ja on opintojen jälkeen kuitenkin muutettava pois tästä kaupungista. Toivottavasti miehen kanssa saman katon alle.

Itse suunnittelen muuttoa 42 neliöiseen parvekkeettomaan kaksioon lapsen kanssa kahdestaan. Ajatus ei ahdista yhtään. Ajattelin, että voidaan jopa aluksi molemmat nukkua makuuhuoneessa ja jättää olkkari vain oleskeluun. Parisuhde ei ole ekana mielessä ja tuskin mitään mieskandidaatteja rahtaan kotiini yöksi lapsen kotona ollessa :)

Kaksio mahdollistaa aikuiselle myöhempään valvomisen lapsen nukkuessa rauhassa eli ok. Kolmio on mielestäni pröystäilyä. Lapsen kasvaessa ajattelin jättää makuuhuoneen hänelle ja siirryn itse olohuoneeseen nukkumaan. Kuka siellä olohuoneessa yöllä olisi, jos olisi kolmio... meitähän on vain kaksi?

Sitten varmaan ainut järkevä vaihtoehto on se vuodesohva, tai ehkä niin että teet sängystä päiväksi sohvan. Tarkoitan et tavallinen sänky, johon sitten reilusti tyynyjä " selkänojaksi" tms? Panosta hyviin säilytyskalusteisiin, eli kaikki turha romu myyntiin ja roskikseen, tekee jo tosi paljon pienessä asunnossa. Ikeasta löytyy hyviä säilytysratkaisuja, jos asut Ikean vaikutusalueella niin kannattaa käväistä. Ihan hyvin tuon kokoisessa kämpässä elelee, pidä vaan tavaroiden määrä pienenä niin ei rasita liikaa. Ja paljonko käytätte saunaa? Jos saunot harvemmin, voi lauteillakin olla pari isoa säilytyslaatikkoa, nostat vaan pois kun sauna lämpenee?

Onnea uuteen kotiin!

Kun esikoisemme syntyi, asuimme kaikki 3 yksiössä jossa oli 37 neliötä.

Oli keittiö ja olohuone jossa aikuisille parvisänky ja lapselle pinnis.

Iso kylppäri ja parveke sentään löytyi. Hyvin pärjättiin siinä melkein 3 ekaa vuotta. Nyt on jo toinen lapsi tulossa joten muutimme isompaan.

Kyllä sitä pärjää pienemmilläkin tiloilla jos tarvis.

Onko se katettu tai lasitettu? Se jatkaa ihmeesti sitä tilaa, jos näin on.

Siskoni asuu noin ja kesän oleilevat käytännössä partsilla, siis toukokuusta syyskuuhun. Se on suuri, lasitettu ja maisemat on kivat.

OIskohan joku vuodesohvasysteemi missä minä nukkuisin olkkarissa, koska pieni makuuhuone on kyllä niin pieni, että sinne ei kyllä taida kahta sänkyä mitenkään päin mahtua? Oiskos täällä hyviä sisustussuunnittelijoita:)

monissa 1950--1960-lukujen lähiöissä. Katsopa asuntoja esim. Puotilasta, Roihuvuoresta, Herttoniemestä.

Meilahdessa on talo, jossa kolmiot on 46-neliöisiä.

Itse olen asunut 31 neliön kaksiossa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat