Seuraa 

Mä nyt sitten rohkeena plikkana aloitan Leijonanpennuille uuden pinon. Eli tähän pinoon siirtyvät Elokuun palleroisissa kirjoittaneet. Tervetuloa myös uusille odottajille, joilla laskettu aika sopii tuonne elokuun tietämille. Ei kai me niin tarkkoja olla tuosta, että osuuko LA just leijona-merkin päivien sisään, koska kukaan ei voi oikeesti tietää, milloin vauveli syntyy...

Itselläni ei kummoisiakaan oireita edelleenkään. Pahoinvointia ei ole havaittavissa. Koville ottaa nyt pitää itsensä kurissa syömisten suhteen, kun tulee joulu. Ja mulla on heti joulun jälkeen eka neuvola!!! Järkyttävää mennä vaa'alle heti kinkkujen ja laatikoiden jälkeen...

Varhaisultra siis varattu 18.12. Mies tahtoo mukaan. :) Sitten viimeistään nähdään, että onko siellä Joku vai ei.

Hyvää keskiviikkopäivän jatkoa!

Sivut

Kommentit (90)

Liitynpä leijonanpentujen (odottajien) joukkoon minäkin....(la menkkojen mukaan 3.8.09) eli nyt meneillään rv 5+4. Itsellä ajatuksena soitella neuvolaan ens viikon aikana. Aikaa sinne tuskin saa enää tän vuoden puolelle. Mutta onpahan sitten se hoidettu pois päiväjärjestyksestä ja voi keskittyä Joulun viettoon....jos voi.

Kyllä ne ajatukset taitaa kovasti pyöriä tuon ensi kesän odotuksessa. :)

Nyt on ihmeellisen hyvä olo. Hieman rintoja aristaa ja ajoittaista aamu(tai iltapäivä- ja ilta-)pahoinvointia esiintyy ja hillitön väsy. Mutta jotenkin huomattavasti parempi olo (toistaiseksi) kuin esikoista odottaessa. Toisaalta niin alkuvaiheessa sitä tässä vielä ollaan, että kyllä ne kolotukset, jomotukset ja pahoinvoinnit ehtii sieltä vielä hyvinkin päälle hypätä. ;)

Ilmoittaudun minäkin tänne... eli laskettu aika olisi 10.8 ja eka neovola on tilattu 30.12 ja Minulla on 6kk poika, eli aika pian halusin tämän toisen... Mulla oli aika rankka tuo ensimmäinen odotus eli nyt vähän jännittelen että miten käy tämän toisen kanssa...

T:KOHVELI ja masuasukki ( Ehkä) viikolla 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aamulla käytiin ultrassa ja siellä sykki pienen pieni sydän ;) pituutta pikkuisella oli huikeat 12mm ja vastasi viikkoja 7+3. NP-ultraan sain ajan tammikuulle. Oli ihana nähdä että kaikki oli hyvin kesän kohdunulkoisen raskauden jälkeen. Töissä kerroin nyt samaten sillä raskaus saattaa vaikuttaa joiltain osin työhöni. Olivat iloisen yllättyneitä.

Joulun tuoksuista viikonloppun alkua kaikille!

Meri ja masuasukki 7+1

Kivasti täällä jo porukkaa..Meni ihan hetki aikaa että sai luettua kuulumisia..

Tänne ei mitään uutta :) .Oireettomuutta minäkin täällä pohdin ?:| .En tiedä onko mun ns.oireet oikeita vai päässä keksittyjä,heh!!No odotella vaan pitää ja toivoa parasta.

Malla78:Minun mielestä voit olla rauhallisin mielin.Ja totta se on että etpä kai mitenkään olisi tuota raskautta pystynyt millään testillä aikaisemmin toteamaan.En mäkään edellisessä raskaudessa tiennyt odottavani kun testi oli näyttänyt vain paria päivää ennen negaa..No synttäreitä tuli juhlittua ja muutama sidukka tuli juotua ja silloinpa vielä poltin tupakkaa.Ja meni pari pv ja testi olikin plussa.Kaikenlainen huoli on tottakai tässä vaiheessa ihan normaalia.Mutta kaikki on varmasti hyvin!!

Sain tänään aamupalan jälkeen kauhean siivousvimman ja nyt on puhdasta,ihanaa...Esikoinenkin katseli kun äippä mennä rymysi imurin kanssa viimeistä päivää.

Osa olikin jo neuvolaan päässyt,kivaa...sitä täällä odotellessa.Ultraa en ole edes vielä varannut,terkkari sanoi että ehdin ekan neuvolan jälkeen sen vielä varaamaan.

Nyt pitää mennä pötköttämään sohvalle ja kun neitikin on unilla...Ja syömään valkosuklaa-kakkua...NAM!!

Mukavaa vkloppua kaikille!!! Elomami+Tytteli07+Murunen5+4?

Täälläkin käytiin eilen ultrassa ja hyvältä näytti. En nyt muista sikiön kokoa, mutta oisko kuuden ja seitsemän mm:n välissä ollut. Joka tapauksessa vähemmän näyttäis olevan viikkoja kuin mitä menkkojen mukaan, mutta ei gyne lähtenyt tekemään uutta arviota lasketusta ajasta. Kävin siis yksityisellä ja eka tk-neuvola on vasta joulun jälkeen.

Mies oli aivan innoissaan näkemästään ja sanoi, että kaikki muuttui kertaheitolla paljon konkreettisemmaksi ja todellisemmaksi. Tähän asti kun hänen ainoa "raskausuoire" on ollut seurata mun haukottelua ja vilutusta ja kahvihaluttomuutta. Kyllä kai se niin on, että ihminen uskoo vasta kun näkee ja nyt me molemmat uskomme, että siellä pieni ihmistaimi kasvaa. :)

Ritu rv 7+5 (tai ehkä jopa viikkoa vähemmän)

Ritu-74 kyselit työnantajalle kertomista. Minä kerroin jo eilen. Vähän pakollisista syistä. Oli kyllä tyytyväinen ja onnellinen puolestamme. Sanoi, että hyvä että kerroit jo niin tiedän, jos tulee "kummallisia" poissaoloja yms.

Minulla on päivittäin lähes aamusta iltaan huono olo. Yritän syödä säännöllisesti ja aina vähän. Hiukka lieventää. Kertaakaan en ole oksentanut. Rinnat on todella arat ja pinkeät.

Ihanaa ja jännittävää aikaahan tämä on ja vielä, kun odotan esikoista.

Huomenna olisi jo neuvola :)

Paula, rv 5+2

Niin eli kyllä huonovointi suutta olen tuntenut jo ennen ku tein testin. Oksentamiseen ei ole tarvinut rueta mutta kyllä sellasenen kuvottava olo iskee aina 7 aikaan aamulla. Sitten taas iltapv.llä ilmaantuu takasin johonkin aikaa. Myös alaselkä ja lonkat tuntuu vähän kipeiltä, mut se kai on normallia? Muistaakseni edellisellä kerralla kun tyttöäni odotin -02, en tuntenut näin aikaisin kuvotusta, tai en vaan osannut yhdistää 1+1=2 ennen kuin hoksin olevani oikeasti raskaana. Työskentelen lähihoitajana terveyskeskuksessa ja siellä on ihan mahdottomasti eri tartunta tauteja kantavia potilaita. Yritän olla hirveen varovainen ettei tulis tartuntaa itseeni. Pomolle enkä työkavereille ole kertonut asiasta vielä mitään. Viikkoja vasta 6+1 joten niin aluillaan ollaan vielä, että mitä tahansa voi vielä tapahtua. Millä viikoilla te kaikki muut olette käyneet siinä varhais ultrassa?

Minä kävin kättärillä ultrassa tänään ku on ihan sairaat mahakivut, mutta kaikki olikin yllättäen oikein mallikkaasti :) Kovasti pelkäsin kohdun ulkopuolista, samoin epäili mun oma lääkäri. Mutta vaavi oli juuri siellä missä pitikin :) Kipuihin sain lääkkeitä ja muutaman päivän saikkua. Nyt on jo hiukka parempi olo, kieltämättä, vaikka edelleen voi toki jokin mennä pieleen. Eihän näille kivuille edes löytyny mitään selitystä vielä.

Mäkin varasin ekan neuvolan eilen, uuden vuoden aatolle sain ajan. Siellähän ei vissiin tehdä muuta ku täytellään papereita ja kysellään kysymyksiä puolin ja toisin? En muista enää ku aiemmasta raskaudesta on niin pitkä aika. Tuskin kuuntelee sydänääniä vielä ku olen silloin vasta viikolla 9?

Heippa kaikille, muistaakseni (??) en ole tänne vielä kirjoitellutkaan. Eilen kerkesin aika pitkästi kirjoittaa kunnes meidän 10,5kk tyttö tuli ja painoi koneen Reset-nappia :D että se siitä.

Juu eli täälläkin odotetaan nyt sitten elokuulle pientä nyyttiä, la on 15.8.09 ja rv tällä hetkellä siis jotain 5+3? Eilen tilasin ekan neuvola-ajan, meni vasta tammikuulle 15. päivä eli olisko sillon sitten rv 9+5? kai... nää laskut on mulle ihan liian vaikeita :D

Niin ja esikoinen on tosiaan syntynyt tänävuonna helmikuun alussa, joten lapsosille tulee ikäeroa vain 1,5 vuotta. Jos vain tämä asukki malttaa masussa lähemmäs LA pysyä :)

Vauvakuumetta oon potenut laitokselta asti ja tämä onkin aiiiivan ihanaa kun pääsee odottamaan näin pian uutta vauvelia. Viime raskaudessa voin mitä mainioimmin koko odotusajan, toivottavasti olo on yhtä hyvä nytkin. Vielä ei oo raskausoireita paljoa ilmestynyt, niitä odotellessa...

Ja sitten tytsy hakemaan ulkoa päikkäreiltä. Ei muuta kuin mukavaa joulun odotusta kaikille!

Tolleroinen rv 5+3

Otan osaa suruusi, Manteli.... Kyllä tuo viestisi pamahti täysillä tajuntaan kun tajusin, että suunnilleen samoilla viikolla mennään, tai sun osalta mentiin. Ja mullakin vaan niitä haaleita plussia... Tuli oikein semmonen vahva fiilis, ettei meilläkään siellä mitään kasvamassa ole. Ens viikon torstaina on varhaisultra ja odotan sitä tosi paljon. Ja samalla pelkään, että jos kaikki romahtaakin sitten. Oon jo laskenut, että saan pitää kesäloman kesäkuussa ja sit jäädä äitiyslomalle.. olis vanhemmallekin lapselle mukavaa, ettei tarttis taas haahuilla kesäkuuta yksikseen kotona...

Kamalaa on tuo kun unelmat ja suunnitelmat romahtaa. Yhden kerran oon tuulimunaraskauden kokenut ja muistan miten siitä toipuminen vei aikaa pari kuukautta ja se varsinainen toipuminen tapahtui vasta uuden raskauden alettua ja onnistuttua loppuun asti.

Voimia Manteli....

Ritu rv6+5

Laskettu aika olisi menkkojen mukaan 10.elokuuta. Espanjassa tein testin ja sen mukaan positiivisesti raskaana- siellä tseti ilmoittaa lukeman: ei raskaana tai raskaana ja viikot perään...minä siis raskaana 1-2 :)

todellisuudessa viikkoja nyt 5 + 6.

Huomenna soitto neuvolaan ja tilaamaan ultra-aikaa...saattaa kyllä mennä tammikuun puolelle...

nyt siis odottelen että saan tehdä neuvolassa suomalaisen testin ja varmuuden kaikkeen. Oireita ei näinä viikkoina ei vielä ole ollut-paitsi rinnat arat ja tiheä pissalla käynti sekä alamaha nippailut ja paineen tunne. Odotan pahoinvointia ja väsymystä jotka kahdessa aijemmassa raskaudessa ovat olleet rajuja...

Kaikkihan tässä mennään henkeä pidätellen vielä monta viikkoa..

Mulla omituinen olo jatkuu.. heti kun syö, niin vatsa on tosi turvoksissa ja närästystä ilmassa, sitten kun turvotus alkaa hellittää, niin on jo nälkä ja huono olo - että yritä tässä nyt sitten olla niinkuin ei mitään.

Se hyvä puoli tässä joulunalusajassa on että aika tuntuu menevän aika nopeasti ja joulun jälkeen on raskauskin sitten, toivottavasti, aika pitkällä. Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa tehdä noita jouluvalmisteluja, mutta kun väsyttää koko ajan...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Luckygirl 6+3

Täällä olikin jo mukavia ultrakuulumisia useammalla, ainakin Ritu ja Tuiskuliina olivat käyneet. Totta varmasti tuo, että ultra tekee odotuksesta tässä vaiheessa paljon konkreettisempaa ja myös sille miehelle, joka ei niitä muita raskausoireita siinä "pääse" itse kokemaan, saa ehkä vain tuta olojen valittelua.. :)

Neuvolassakin oli jo osa käynyt. Mulla on 2.1.09 ensimmäinen neuvola, rv silloin 7+3. Muistan esikoisesta ensimmäisen neuvolan osuneen johonkin rv 9-10 tienoille, eri systeemi näköjään sitten eri paikkakunnilla (olemme siis tässä välissä muuttaneet).

Jeela - Kiitos rauhoittavasta kommentista! Vähän samaan suuntaan yritin asiaa itsekin järkeillä tällä logiikalla, että niin kauan kun raskaudesta ei itsekään voi tietää, ei voi vauvan alkua vahingoittaa. Mutta jotenkin tuo neuvolatätin ei voi tietää, aika näyttää - kommentti asiasta kysyessäni kylvi kyllä melkoisen epätoivon siemenen.. Lähinnä hän siis piti noita syömiäni kipulääkkeitä pahempana. Mutta leikkaus oli siis ma 1.12. ja vkon päästä ma 8.12. tein positiivisen raskaustestin ja tuolloin rv 3+9 eli en tosiaan olisi kai paljon aikaisemmin voinut millään testillä raskautta positiiviseksi osoittaa. Ja heti vaihdoin kipulääkkeet Panadoliin, eli plussan jälkeen en ole muuta lääkitystä käyttänyt. Mielelläni otan siis kommentteja vastaan muiltakin, jos parempaa tietoa löytyisi..?

No, täytyy asia ottaa joka tapauksessa puheeksi vielä sitten neuvolassa, kunhan sinne pääsen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Malla rv 5+3

Kyllä minullekin on tullut mieleen, että josko tämä olisikin tyttö kun oireet ovat erilaiset kuin noista edellisistä poikaraskauksista. Toki kovin mielellään meille tyttövauva otettaisiinkin vaikka kyllä ne pojatkin ihania ovat. Jännä juttu on myös se, että minulla on ollut jo kuumeilun alusta lähtien mielessä vain tyttöjen nimiä vauvalle ja edellisistä raskauksista mielessä on pyörinyt vain poikien nimiä. Enteilisikö tuo jotain...

Armi 4+0

Jos olit leikkauksessa ihan joulukuun alussa ja siitä viikko kipulääkkeitä, niin eikö se silloin osu juuri sille aikaa kun alkio on vielä omillaan ja ei ota äidin verenkierrosta ravinteita. Kysyppä vielä seuraavan kerran neuvolassa asiasta tai osaako täällä kukaan täsmentää ja laskea tätä yhtälöä?

jeela 4+1

Mekin soitettiin tänään neuvolaan :) Koska kierto ollut epäsäännöllistä ja viimeismmillä menkoilla oli väliä vain 2 viikkoa niin terveydenhoitaja sanoi että yritetään varsin ultrata sitten samalla jo :) 12.1 saatiin aika.. Arveltiin miehen kanssa että mennään molemmat jos suinkin töiltä saadaan sovittua, kait se on nykyisin ihan normaalia että isäkin on mukana :)

Tai Helmi putosi ja minä romahdin :´(

Sitä ne haaleat plussat tiesi, lääkärin mukaan aikainen km, tai tuulimuna, tyhjenee nyt....

Toivottavasti palataan asiaan muutaman kuukauden kuluttua...

Parempaa onnea ja iloista odotusta teille kaikille Leijonanpennuille

Manteli

Olen tuolla haahuissakin, sillä lokakuussa oli keskenmeno 7. viikolla. Menkkoja ei väliin tullut ja niitä kovasti siis odottelinkin. Eikä me petissäkään niin ahkerasti oltu, joten yllätys se sitten oli, kun selvät menkkaoireet eivät enteilleetkään niitä, vaan kahta viivaa testitikkuun. LA:sta on ihan mahdoton sanoa, sillä oviksesta, hedelmöittymisestä ei ole kyllä mitään hajua. On useampi vaihtoehto, kun haaleasta ensiplussasta arvioin taakse päin. Jonkun laskentatavan ja arvion mukaan la olisi 3.8.

Km:n jälkeen olo on varovainen. Oireet eivät ole ollenkaan niin selviä kuin silloin alkusyksystä, mutta nyt on rinnat paisuneet aivan älyttömästi. Kaivoin jo esiin edellisen onnistuneen raskauden puolivälissä ostetut odotusajan tukiliivit. Ja kaikki neljä raskauttani on alkanut flunssan oireilla, niin tämäkin. Heti plussasta asti (24.11.) on tuntunut hyvin erikoisia aaltomaisia ikäänkuin minisupistuksia. Niitä tulee erityisesti levossa, usein illalla ennen nukahtamista ja silloin hiukan oksettaakin. Joskus sellainen tulee närästyksen kera, kun vatsa on tyhjentymässä tai sitten syömisen jälkeen. Ihan omituista, ei ole ollut aiemmin tuollaista.

Toivottavasti tuo tietäisi jotain selvästi positiivista jatkoa ja jotain kenties erilaistakin, sillä mulla on kokemusta vain poikaraskauksista ;)

- Elviriina (rv:t jotain kai 5-6)

Moi!

Minä plussasin lauantaina, jee :) Ensimmäinen odotus ikinä, toivottavasti kaikki menee hyvin!! Olen tällä hetkellä kirjastossa ja pitäisi lukea tenttiin, mutta jostain kumman syystä ajatukset harhailevat ja löysinkin itseni täältä, heh.. :S (Kirjaston webselain ei ole nähnyt apdeittiä vuosiin joten tää sivu näyttää aika oudolta).

Olen voinut ihan ookoo lukuunottamatta kamalaa, voimatvievää väsymystä. Keskittyminen työhön tai lukemiseen ei onnistu ja tunnen itseni aika huonoksi työntekijäksi/opiskelijaksi :( Samalla olen maailman onnellisin!!! Sitten halaan avomiestäni ja muistutus siitä, että rinnat ovat aika kipeät, tulee saman tien.. :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat