Sivut

Kommentit (44)

Kyllä se juominen kuitenkin aisoissa pysyi. Ahdistavaa oli se, kun se tuijotti tyhmä ilme naamallaan ja yritti sanoa jotain fiksua, vaikka humala teki tyhmäksi. Sitten jotain, että " sä oot niin lahjakas tyttö" ja selvänä ei ikinä mitään positiivista. Kai se oli rankkaa olla yh tai whatever.

ei me huudeta ja tapella, tai tehdä jotain älyttömyyksiä. Baareissa ei käydä kumpikaan koskaan. Jos jotain on suunniteltu että tehdään seuraavana päivänä lasten kanssa, niin sit ei juoda niin paljon, ei meillä ikinä lapset ole joutuneet kokemaan pettymyksiä juomisen takia. 27

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minulta keskellä yötä.

Äiti myös lauloi aamuyöllä, kun kotiutui pubista täysillä ja minun piti mennä seuraavana aamuna kouluun, vaikka olin valvonut melkein koko yön...

itse olen yh-äidin ainoa lapsi ja meillä äidin juominen ei todellakaan rajoittunut viikonloppuihin vaan elämä oli ainaista kännäystä... kun olin 7 vuotta, äiti jäi kiinni rattijuoppoudesta ja kortti lähti ja pian meni toimitusjohtajan työpaikkakin.. siihen asti meillä oli ollut hienosti kulissit pystyssä ja minä olin pihapiirissä se " onnellinen" lapsi joka sai aina uusimmat ja hienoimmat lelut ym.. äiti kun yritti lahjoa parantaakseen huonoa omaatuntoaan. vaikka itse olen jo 30 ja päässyt katkeruudesta eroon, ei silti heru minkään näköisiä sympatioita vanhemmille jotka dokaa lasten aikana! jos tuommoisista tilanteista kuulen, ekana tulee vaan mieleen, että toivottavasti perheessä on edes enemmän kuin yksi lapsi, niin on edes toisistaan turvaa...

Tuntuu, että muissa perheissä alkoholia käytti vain isä, äiti ei koskaan. Meillä äiti oli vähintään yhtä lärvit kuin isäkin. Mulla ei siis ollut ketään turvallista aikuista viikonloppuiltaisin.

Lapset 4v ja 1v4kk mummolassa JOKA vkonloppu pe-su. Näin on ollut esikoisen kohdalla 2 vkon, kuopuksen kohdalla 10 pvän ikäisestä lähtien.

Minusta tuo on ihan vastuutonta teinimeininkiä (serkku nyt 22v), mutta monen muun mielestä ihan ok. Kun tarviihan äitikin vapaa-aikaa. Tarviiko edes sanoa, että molemmat lapset myos ns. virikepaikoilla päiväkodissa 7t /pvä ma-pe.

Ymmärrän kyllä, että vanhemmat välillä " vaihtaa vapaalle" , mutta joka viikkoinen tai edes joka kuukausi toistuva koko vkonlopun kännäys ei ole lapsiperheessä hyväksyttyä!

Kulissit hienosti pystyssä ja niitä me lapset jouduttiinkin kannattelemaan. Ainoastaan sunnuntaisin äiti ja isä eivät vetäneet lärvejä, ts. isä sammui sänkyynsä klo 20 ja äiti sohvalle viimeistään puoli tuntia sen jälkeen. Juominen alkoi klo 16.30 kun isä tuli hyvinpalkatusta työstä ja piti saada rentoutua. Ei saatu koskaan kutsua kavereita iltaisin tai viikonloppuisin kylään. Aiheesta ei ole koskaan saanut puhua ja isäni onkin jo kuollut.

saatetaan miehen kanssa tissutella vähän viiniä. En usko, että nukkuva lapsi tuosta kärsii, kun aamulla ei todellakaan jäädä krapulaisina sänkyyn makaamaan.

Nyt oon tosin raskaana, joten en siis ota ollenkaan. Ja mieskin tosi vähän.

...kävelin Oulunkylässä erään kaljakuppilan ohi työntäen rattaissa pientä esikoistani. Kaljakuppilan ulko-ovi oli auki ja pienessä tuulikaapissa seisoi alle 10-v lapsi ilmiselvästi odottamassa vanhempaansa, joka oli sisällä " hauskanpidossa" .

Lapsen ilme oli murheellinen ja hän väisti katsetta.

Vieläkin itkettää, kun muistan tilanteen. Miksen tehnyt mitään? Miksen sanonut mitään?

Mitä olisitte tehneet siinä tilanteessa / onko joku teistä toiminut tällaisessa tilanteessa, eikä vain kävellyt ohi, kuten minä tein?

.. ja saattavat kokea pienetkin muutokset läheisten aikuisten käytöksessä pelottavina tai ahdistavina.

Aikuinen ei pysty 100 % varmuudella tietämään, miltä lapsesta tuntuu.

Jos juot yhden siiderin / oluen ennenkuin lapsi nukahtaa, tuskin olet kovin pelottava, mutta jos juot kolme, saatat sitä jo ollakin.

Jos lapsesi ei nukukaan kuin tukki ja kuuntelee illan / yön humalaisten jorinoita? Sellaistakin on tapahtunut. Äänenvoimakkuus nousee helposti humalassa, sen me kaikki tiedämme.

Vierailija

No sanotaanko että oon 10-20.v en halua kertoa tarkkaa ikääni. Mutta asiaan. vanhempani ovat melkein joka viikonloppu kännissä ja näin. Varsinkin jos ja kun äiti on kännissä on todella rasittava. Tuntuu että en kestä enää pitkään. esimerkiksi kaverini vanhemmat eivät ole ikinä humalassa käy ihan kateeksi. vanhempani eivät ikinä ajattele minua siinä vaiheessa kun tarttuvat pulloon. Ja sitten kun otan asian puheeksi niin sanovat että älä puhu valetta. Viime kesänä kävi ihme kun otin asian ekan kerran esille sen jälkeen se kesäloma meni siinä ihan hyvin mutta kun oli pihatalkoot ja tottakai ryyppäjäiset siihen mukavasti perään niin siitäpä se sitten taas alkoi ja on jatkunut sama meininki joka viikonloppu tähän hetkeen asti. toivon että saan tukea teiltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tota oon ite vielä lapsi ja kyllähän se ahdistaa ja pelottaa:(😭

Täällä kirjoittaa toinen "lapsi" vaikka oonkin nyt yli 20v. (Luin tätä keskustelu vain saadakseni vertaistukea ja tämä kommentti pysäytti).

Oikeasti, hae apua. Vaikka sitten ihan vaan keskusteluapua sinulle itsellesi. Kouluterkkarille voi kertoa tai sitten vaikka jollekin muulle kivalle aikuiselle.
Kärsin itse edelleen isäni alkoholin käytöstä, vaikka en ole asunut kotona viiteen vuoteen.

Käyn nyt psykiatrisella sairaanhoitajalla aukomassa lapsuuden ahdistavia tuntemuksia ja olisi pitänyt uskaltaa jo nuorempana ottaa asia puheeksi. Aikuistuminen ei ole ollut helppo mulle, pelkään jonkin verran ihmisiä ja tuntuu, että kaikki tuottavat minulle lopulta pettymyksen.

Onneksi näihin asioihin on aina saatavilla ammattiapua kun vaan uskaltaa sitä hakea.

Voimia pikkuinen.

Vierailija

Oma isäni on joka vklp kännissä ja yritän selittää hänelle miten ärsyttävää se on kun hän änkää minun huoneeseeni pälättämään jotain paskaa. itelläni on nuoria sisaruksia jotka ei ymmärrä kunnolla isäni tilaa ja äiti ei hirveen paljoo asialle tee mitään mikä vituttaa sikana :/

4354543345

Tapailin vuoroviikkoäiskää, joka kännissä kaiken vapaa-ajan.

Ei lapsi välttämättä kärsinyt kun ottaminen tapahtui "omalla ajalla", ainakin käsittääkseni.

Itse en juuri juo ja yhteydenpito väheni pikku hiljaa kun pubissa ei jaksanut vietää aikaa jatkuvasti ja siellä oli varmasti myös muuta seuraa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat