Vierailija

Kun otin sen pois, se haisi hirveälle. :( Olin juuri edellisenä yönä harrastanut seksiä, joten tamponissa oli muhinut päivän ajan sekä kuukautisveri että sperma. Voiko tästä tulla joku tulehdus ja miten sellainen oireilee? Nyt illasta asti olen käyttänyt sidettä ja veri on ollut normaalin näköistä ja hajutonta.

Anteeksi nyt yksityiskohtainen kuvaus, mutta asia jäi oikeasti vaivaamaan minua.

Kommentit (10)

Ap, olisit varmaan jo saanut kuumetta, vatsakipua, oksentanut ja/tai ripuloinnut mikäli sinulle olisi jotain tuosta unohduksesta tullut.

Itse en käyttänyt ollenkaan synnytyksen jälkeiseen vuotoon tampooneja. Synnytyssairaalassa oltiin samalla kannalla.

Jos käytän tampooneja niin en laita kuin ensimmäisinä, runsaina vuotopäivinä. Pissaamisen jälkeen vaihdan yleensä tampoonin.

En tiedä yhtäkään tapausta että joku olisi saanut sen ns. tampoonitaudin vai mikä sen nimi nyt olikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oli kauan ihmetellyt alapäänsä hajua ja yrittänyt desinfioida sitä vaikka millä. Oli lääkäriajankin varannut. Hällä oli vaihdevuodet juuri alkamassa ja menkat sen vuoksi epäsäännölliset niin oli vain kertakaikkiaan unohtunut sisään. Tamponi oli sitten itsestään tullut ulos ja äiti pikkasen järkyttynyt. Mitään tulehduksia ei onneksi tullut.

3 VIIKKOA!!! Ja harrasti sinä aikana seksiä jne. Meni lääkäriin, kun oli paha haju ja tulehdusoireita ja kaikkea kummaa. Lääkäri veti ulos iljettävän tamponin.

Se tamponi oli siis jotenkin mennyt sinne ihan perälle ja kääntynyt poikittain...Ja tämä on siis hyvä ystäväni, jolle näin kävi, joten en epäile tarinaa.

en tiedä, mitä se on suomeksi. :-) Enkuntaitajille tietoa täällä: http://en.wikipedia.org/wiki/Toxic_shock_syndrome Eli ihan oikeasti riski on olemassa, itse EN pitäisi tamponia yöllä tai noin pitkään (enkä oikein käsitä, miten se voi edes unohtua...??), mutta yhtä kaikki, ap:llä on vaara varmasti ohitse. Onneksi.:-) Oireita ovat mm. tosi korkea kuume ja varmasti yleisolo on melkoisen kanttuvei, joten sitä ei voi sairastaa tietämättään... ;-) Vaatii aina sairaala hoitoa (iv-antibiootti), tai muuten on menoa.

No jos ei alapää ala haiseen tai sattuun niin etköhän päässy säikähdyksellä. Mä kerrain laitoin vahingossa 2 tamponia yöksi. Eli aluksi yhden ja hetken päästä toisen (lapset oli pieniä ja olin todella väsynyt). Aamulla kauhistelin kun vedin ulos kaks tamponia...mutta säikähdyksellä mäkin pääsin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat