Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Oletteko muut kuulleet varoitteluja kantamisesta ja nostelemisesta raskausaikana? Minua on aiemmissa raskauksissa varoiteltu niin paljon että olen ihan kyllästynyt, varsinkin kun tuota alla 2-vuotiasta edellistä pitää vielä nostella, lähinnä rattaisiin ja sieltä pois. Sitten pelkään koko ajan, että aiheutanko keskenmenon. Hän ei osaa (varsinkaan toppavaatteissa) kavuta itse rattaisiin tai sieltä pois. Oletteko muut kantaneet huoletta ja nostelleet eikä mitään ole tapahtunut? Anopilla oli lähteneet lapsivedet vuotamaan, kun oli nostanut esikoistaan ja synnytys käynnistynyt hieman liian aikaisin ja ollut sitten vaikea synnytys. Itse olen vielä alkuraskaudessa.

Kommentit (2)

mitenkään ei ole raskaus tähän vaikuttanut, esikoinen kun niin ikään on 2v ja vaatii syliä ja apua moneen asiaan. Mahdollisuuksien mukaan toki pyydän miestä nostamaan (esim ruuan päätteeksi alas syöttäristä) mutta pääosan hoidan itse. Parin sadan metrin puistomatkoja joutuu usein kantamaan kun on kävellen menty ja kiukuissaan ei suostu kävelemään takasin. rv 26+ asti esikoinen istui usein sylissä mahan päällä ja pyysi laukkaamaan eikä tämä masuasu näytä siitäkään nokkiinsa ottaneen. Supistellut on molemmissa raskauksissa paljon ja varhain alkaen mutta silläkään ei näytä olevan juuri synnytystä aikaistavaa vaikutusta (nyt rv 37+1).

elämää saa viettää kunnes jotain syytä varovaisuuteen ilmenisi.jos vointi siis ihan hyvä, eikä tunnu mitenkään ikävältä.

Mitä vanhempi ihminen kyseessä sitä varmemmin ovat sitä mieltä että nostelu ja kantaminen ja kaikki rasitus on pahasta.. Keskenmenoa ei voi pelkästään noilla aiheuttaa. Raskaus keskeytyy jos on keskeytyäkseen. Valitettavasti.

t.kotilo 37+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat