Matkutus allergisen kanssa

Vierailija

Onko mahdollista saada lennoille erityisruokavaliolle sopivia ruokia. Tarkoitan siis allergia, en uskontorajoitteita. Minulla on kalalle ja kananmunalle erittäin voimakkaasti reigoivat lapset, joiden lentokoneessa ruokailu on mielestäni ongelmallista.

Omien eväiden kuljettaminen on vähän hankalaa, koska usein lento kestää monen monta tuntia eikä sinne saa ottaa esim. kylmälaukkua mukaan ja lämpimässä ruokia on vaikea saada säilymään.

Lisäksi olen törmännyt siihen, ettei lentokoneessa ole tietoa, mitä mikäkin ruoka sisältää.

Miten suosittelette toimimaan erittäin allergisten lasten (ei enää pikkulapsia) kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija

Tuli silloin mieleeni, että kiinnostaisi tietää, mitä sen aterian suunnittelijalla oli ollut biologiannumerona, kun piti kananmunaa kasviksena.

Lääkärintodistukset minulla on aina ollut mukana jo epipenin takia (haluan sen mukaan koneeseen siltä varalta, että tule hätätilanne).

Vierailija

Hei,

Lentoyhtiöillä on tietyt erikoisruokavaliot, jotka voidaan huomioida. Esim. vegaani-ateria ei sisällä mitään eläinkunnan tuotteita (ei myöskään kanamunaa). Jos lentoyhtiön erikoisruokavalio vaihtoehdoista ei löydy sopivaa, voisiko lennolle ottaa allergiselle lapselle sellaista evästä, joka ei vaatisi kylmää? Jos ottaa omat eväät lennolle, vaatii lentoyhtiöt yleensä lääkärintodistuksen ennen matkaa, koskien allergioita.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat