Miksi mua ärsyttää, että aikuiset ihmiset syövät

Vierailija

aamupalan

välipalan

lounaan

välipalan

päivällisen

iltapalan?

Tuli vain mieleen tuosta "mitä söit tänään" -ketjusta. Tarvitseeko aikuinen tosiaan kaikki nuo? Ja käytättekö noita nimikkeitä ruuistanne?

Mä syön mitä milloinkin ja mitä tekee mieli. En koskaa tosin ilmoita että "söin iltapäivän välipalaksi banaanin". Mä vain söin sen banaanin nälkääni. Ei sillä tarvitse olla mitään himskatin nimeä "välipalabanaani".

Ja inhoan kun on hirveät pohdinnat siitä mitä laittaa "iltapalaksi". No hitto, syö sitä mitä tekee mieli. En mä tarvitse mitään ohjeita tai vinkkejä mitä mun tekee mieli syödä. Syön mitä haluan ja milloin haluan, ilman mitään "pala"-nimikkeitä.

A>RGH.

(on mullakin ongelmat, mutta ärsyttää ihan simona.

Ai niin, ja ärsyttää sekin että AIKUISET ihmiset syövät jugurtteja niistä pikkupurkeista. Mä en voi sietää sitä kaapimisen ääntä. Lapsille se toimii, mutta että aikuiset ihmiset kaapivat ja rapsuttavat sitä kalorimassaa kiduksiinsa. Raivostuttaa.

Sivut

Kommentit (50)

tänään. Jos luettelee vain putkessa ei muut tajuu, että vaikkapa lounaan ja banaanin välissä on tauko eikä banaani kuulu lounaaseen. Get it?

Lainaus:

Lainaus:

Hymy nousi huulille mullakin :)

Ihanaa, että joku jaksaa niin raivostua toisten syömisajoista/-nimikkeistä ja eväistä.

Niin, piti vielä kysyä ap:n "suhde" Activia tmv. terveysvaikutteisiin _aikuisille_ suunnattuihin jugurttteihin. Saako niitä siis syödä ja kaapia? :D

"-pala, lounas, päivällinen...-tyyppi). Tapa tulee työstäni. Olen töissä laitoksessa, jossa elämänrytmiä määrittää pitkälti juuri ruoka-ajat. Puhetapa on tarttunut sieltä =). Silti mun oma "aamupala" voi sisältää klo.6.30 juodun kahvin, 7.00 hotkaistun karjalanpiirakan ja töissä 7.30 syödyn puuron.

Mun on ainakin pakko syödä säännöllisesti, 5-6 krt päivässä. Että jos rupeaisin selittämään syömisiäni niin varmaan käyttäisin noita sanoja aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Oon toipumassa anoreksiasta niin on pakko syödä noin, jos menee rytmi sekaisin niin voi tulla huonoja seurauksia. Ja näin paino pysyy parhaiden, ei nouse liikaa. :) Eikä nuo jogurtit ole mitään superepäterveellisiä kaloripommeja, ihan hyvää ruokaa, vaikka olisikin vähän sokeria mukana kun syö muutaman desin päivässä eikä litrakaupalla. Täytyy niitä kaloreitakin saada tarpeeksi, tai voi terveys kärsiä. Miksi yleensäkään pitää demonisoida ruokaa? Ei normaalilla syömisellä liho.

Yleensä ostan litran tölkkejä jogurttia mutta joskus en osaa päättää mitä makua haluan, niin sitten on kivampi ottaa monta pientä purkkia. Ja jos on ahmimiseen taipumusta niin helpommin sitä hallitsee syömällä pienistä purkeista. Käytä korvatulppia jos niin ärsyttää. :D

Mua taas ärsyttää kun laktoosivaivaisena eli siis laktoosittomalla ruualla kaupasta ei löydy kun kahta erilaista jugurttia(sori vaan ap;O)......)ja joo olen soijallekkin allerginen:(...vaikeeta...tänäänkin kuolasin jugurttihyllyllä kaikkia ihania jugurtteja ja kaikkia rahkoja jne...mutta ilman oli lähdettävä..nyyh...

Ja mä syön aamupalan töissä,lounaan-kouluruuan,välipalan kotona,päivällisen ja iltapalan...hehheh...

Ei jogurtti ole epäterveellistä. Monet on makeutettu keinotekoisesti joten sokeria ei ole ja kaloreitakin pienessä purkissa n. 50-60.

Mulla lähti painoa 35 kiloa kun aloin syömään 5 kertaa päivässä. Ja nykyään olen aika liikunnallinen, pakko miettiä ruat ja ajat milloin syö että voi urheilla rauhassa.

Juuri ennen urheilua ei voi syödä mutta heti sen jälkeen täytyy.

Ja ne välipalat joita otetaan kuuluu olla aika pieniä, moni sortuu liian isoihin annoksiin.

Verensokerinkin kannalta on hyvä syödä usein.

Ja aina ei voi syödä sitä mitä tekee mieli, joten siksikin suunnittelua pitää olla. Entäpä jos sun alkaakin nyt tehdä mieli banaania?

Monesti töissä olen seurannut tätä ruokailutapaa noudattavia. Syödään ennen lounasta välipalaksi pari palaa leipää ja jugurttia, lounaalla syödään reilusti hiilihydraatteja (koska ne ovat terveellisiä). Kahvitauolla viimeistään on tarjolla pullaa tai kakkua, jota voi tietenkin ottaa siivun. Päivän hommia lopettellessa voi syödä kourallisen karkkia tai suklaapatukan palkitakseen itsensä tehdystä työstä. Eipä ainakaan verensokeri pääse laskemaan.

Itse syön päivästä riippuen 2-4 kertaa nälkään. En napostele kellon mukaan vaan syön tarpeen tullen. Ärsyttävät pikkunälät ei yllätä, kun en ole totuttanur kroppaani jatkuvaan mussuttamiseen,

ylipainoinen aikoo pitää painonsa normissa tai laihduttaa niin hänen on syötävä vähintään

aamupala

lounas

välipala

illallinen

iltapala

Ja lautasmallin mukaan.

Ja toisaalta säännollinen ruokailu myös aikuisella pitää varsan ja suolet kunnossa.

mä en oo juuri aiemmin edes ajatellut, mut en ite käytä mitään nimikkeitä syömisistäni - ainoastaan lasten syömisistä puhun noilla mainituilla nimikkeillä. Tosin meillä ainoa, joka syökin tuon "oikean", virallisen ateriarytmin mukaan, on 3,5 -vuotias esikoistyttömme, eikä hänkään aina... kuopuspoikamme on vasta 3-viikkoinen, joten syö kun on nälkä, mies käy koulussa/töissä jonne ei jaksa kuulemma raahata eväitä eikä päivän aikana "kehtaa" tuhlata rahaa ostamalla jotain syötävää, joten hän syö vasta kotiin tullessaan. mun syömiset taas on sitä tasoa että syödään periaatteessa ptikin päivää pelkkiä "välipaloja", yhtään oikeasti lämmintä ateriaa en välttämättä päivän aikana syö kun en jaksa sitä tehdä (mies kyllä tekee kun tulee kotiin, jolloin syö sen yleensä esikoisen kanssa - mä nautiskelen tunnin-puolentoista päiväunista).

mut mun on kyllä pakko tehä kauppalistat ja siinä mielessä suunnitella syömisiä etukäteen - kun en viitsi joka päivä rampata kaupassa, mutta jos en tee listoja, ostan mitä sattuu, joka taas tarkoittaa sitä, että leipä-, pulla- ja karkkihyllyt tulee tehokkaasti imuroitua tyhjiksi, mut mitään kunnon ruokaa ei välttämättä kaupasta mukaan lähde. ja sitten mies kiroilee että mistäs hänen sitten pitäisi se lämmin ateria iltapäivällä/illalla tehdä...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat