Miksi mua ärsyttää, että aikuiset ihmiset syövät

Sivut

Kommentit (50)

mitäpä sitä epäterveellisiä jugurtteja syömään, kun voi normisuomalaisen tyyliin vetää viinerin, sulkaapatukan, munkin tai vaikka terveellisen satsin makaronipohjaista mömmösalaattia ruuan ohessa. Tai kitata litran kahveeta päivän mittaan, tai tankata pussillisen sipsejä "pikkunälkään" illalla.

Ja mitäpä sitä syömään kunnollisia ja säännöllisiä aterioita, kun voi aamulla hutasta helttaan jättimukin kahvia ja seuraavan kerran mättää jättiläismäisen annoksen jotain "terveellistä ja lihottamatonta perusruokaa" illalla.

Ehkäpä noiden ruokien jakaminen aterioiksi on joillekin pohja suhtkoht terveellisesti ja säännöllisesti, niin, ettei tarvitsee olla alvariinsa popsimassa pieniä vatsantäytteitä tai tosiaan syödä sitä hevoslastillista ruokaa, kun vain kerran-pari kertaa päivässä istahtaa oikeasti aterioimaan.

Lainaus:

Ärsyttää ihmiset, jotka miettivät sata vuotta jotain ensi viikon vitun ruokalistaa. Mikä on ongelma?? Senkus menee vaan kauppaan ja ostaa mitä mieleen tulee. Tuollainen suunnittelu on neuroottista.

Mä muuten kerran jätin yhden miehen, koska se söi Jacky-makupaloja ja maiskutti.

Kun asuu korvessa, käy kerran viikossa ruokakaupassa ja ruokittavana on kolme pientä lasta, on pakko miettiä etukäteen se ensi viikon vitun ruokalista. Voisin toki käydä kaupassa joka päivä, mutta on aikaa vievää ja epäekologista ajaa päivän ruokien takia 50 km joka päivä.

On se ihana kun kerrankin tällä palstalla nousee hirveä haloo jogurtin syönnistä sekä "miksi mitäkin syömistä kutsutaan". Onhan tässä jo luettu kymmeniä otsikoita meksikon taudista ja parisuhde ongelmista. :)

kuka edes jaksaa syödä noin paljon puhumattakaan siitä että semmoisesta lihoo kamalasti.

Minä itse syön yleensä yhden lämpimän ateriantoista päivässä (aika täysin random ja myös puuro lasketaan lämpimäksi) ja sen lisäksi jotain mitä tekee mieli ehkä kerran aamupuolella ja kerran iltapuolella ellei sitten se "lämmin ruoka" ole aamu- tai iltapalan asemassa.

Myöskin lapseni syövät tähän tyyliin. Turha edes tarjota esim toista lämmintä ateriaa, kukaan ei sitä suostu syömään.

Jugurttia en ole syönyt vuosiin, eikä meillä syö lapsetkaan (nekin saavat kalsiuminsa paremmista lähteistä), enkä syö mitään tarkalleen määrättyä välipalaa (syön ip jotain pientä, jos mieli tekee). Syön kyllä aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Jos mulla ei olisi lapsia, söisin varmaan suurpiirteisemmin, mutta kun lapsetkin syö nuo ateriat, siinä ne menee samassa, nimineen kaikkineen. ;)

Ja mun todellakin täytyy syödä noin monta kertaa päivässä tai tulen kiukkuiseksi ja syön mitä tahansa moskaa mitä eteen sattuu. En ole koskaan tajunnut näitä naisia, jotka syö aamupalan jos ehtii ja seuraavan kerran joskus illalla! Jessus, mä kuolisin sellaisella dietillä. Nykyisellä syömiselläkin on vaikeuksia pitää painoa järkevissä lukemissa, olen todella hoikka. :/

No jo on pienet murheet kun ärsyyntyy toisten välipaloista ja päivällisistä. :)

Täällä kritisoitu että noin monta ateriaa päivässä lihottaa. Ei kyllä pidä paikkaansa kun katsoo mitä suuhunsa laittaa. Säännöllinen syöminen pieninä kerta-annoksina on paljon terveellisempää kuin iso tankkaaminen kerran pari päivässä. Tän sanon ihan kokemuksella, koska olen tässä taannoin laihduttanut liki 30 kiloa ja nyt syön useammin kuin ennen mutta järkevämmin.

Yleensä kaikilla ihmisillä on jokin ihan järjetön asia, jota ei kerta kaikkiaan voi sietää. Luultavasti teillä muillakin on joku?

Ja olkaa huoleti, on mulla ihan oikeakin elämä ja oikeita murheita, mutta eikö pikkuasioista saa ärsyyntyä? (PAITSI NE PURKIT EI OLE PIKKUASIA!)

Hauska että joku kyseli mun suhtautumista Activiaan ym. tuotteisiin... Mun mies alkaa jo nauraa kun mainos tulee, tietää että vihaan ja ärsyynnyn niistä suunnattomasti. "Taisi tulla herkuteltua liikaa" Voihan perhonen! Hyi että inhoan niitä mainoksia.

Ironisinta tässä kaikessa on se, että meidän 5-vuotias poika on täysin lumoutunut activiasta ja haluaa ostaa niitä juotavia juttuja. Hammasta purren niitä hänelle olen joskus ostanut.

Niin, ja piti vielä kommentoida tuota banaani-asiaa. Mä en myöskään voi sietää että joku aikuinen syö banaania! Se on kamalan ärsyttävää.

Ihanaa että joku sentään ymmärtää mua. En voi julkisesti työpaikalla tmv. avautua tästä mun ongelmasta, koska olen luullut että olen sen kanssa yksin.

Niin, ja joskus yritin syödä tuon helkkarin ruokasäännön mukaan, lihoin siitä tolkuttomasti. Lopetin. Nyt syön kun on nälkä ja voin hyvin.

Kiitos että sain kertoa tästä vihastani väliPALOJA ja purkkijugurtteja ja banaaneja kohtaan.

ap

että ap taitaa olla 80 -luvulla syntynyt ;-)

Ei vaan... itselläkin oli ex-mies sellainen joka kaapi Toooosi Ärsyttävästi jugurttipurkkeja. Joka ikinen kerta sama rituaali... pää kallelleen lapataan suuhun ja kaavitaan lopuksi samalla tavalla. Jep jep.... onneksi sitäkään ei tarvitse enää kestää.

Litran purkkiako itse kannat. Tosin maustetut jogurtit musta aivan liian makeita, joten kaavin useimmiten jotain maustamatonta jogurttia (bulgarian tai viiliä).

Vink vink, jos syö kovin harvakseltaan, tulee monen kiskottua yhdellä istumalla koko päivän ravinnonsaanti. Se kasvattaa pikkuisen vatsalaukkua. Eli jos ei halua jättiläismäistä mahalaukkua, johon voi syödäkin hirveästi kerralla, ja joka kenties myös on ulospäin suurehko, kannattaa suosia tuollaista ateriarytmiä, johon kuuluu säännöllistä evästystä.

...raskausdiabeetikko. Mutta muakin ärsyttää ihmiset jotka a. maiskuttaa syödessään b. nuolevat näkyvästi sen jugurttipurkin kannen!! Ja muutenkin juuri sellainen syödään suuauki jne.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat