Minusta on hyvää vauhtia tulossa Panacod-riippuvainen :(

Sivut

Kommentit (39)

ja olo oli kuin olisi pilvessä. Onneksi ne loppuivat. Ymmärrän, että tulen niistä riippuvaiseksi joten uutta reseptiä en hae. Tosin vanha resepti kulkee mukana aina lompsassa jospa joku joskus uusisi *unelmoi*

Mulla myös kivuliaat kuukkarit mutta lekuri määräsi jotain tosi "mietoja" särkylääkkeitä vaikka taisin vastaanotolla muutaman kyyneleenkin tirauttaa.

Lääkeriippuvaisuus on verrattavissa heroiinin riippuvuuteen, siitä ei helpolla pääse irti.

Lopeta nyt jos vielä voit! Voimia.

Kertoo siitä et sulla on selkeästi myös mahdollisuuksia välttää vakava riippuvuus. Jonkinlainen henkinen riippuvuus tuntuu jo olevan, Panacodin kodeiini (morfiinin kaltainen lääke) voi toki aiheuttaa fyysistäkin riippuvuutta ja määrät alkaa sitten vähitellen kasvaa. Huomaa myös, että liian isot parasetamoliannokset (toinen vaikuttava aine) on todella myrkkyä maksalle. Jo 6-7g annokset /päivä voivat aiheuttaa maksavaurioita. Panacodissa muistaakseni 500mg /tabl panadolia. Ja noilla nurkilla maksan palautuminen voi alkaa olla heikkoa. Käyttöön voi siis kuolla maksan lopetettua toimintansa vähitellen yhdestäkin isosta kerta-annoksesta. Siis tosi surkea itsemurhalääke. Ei tapa heti ja hitaasti. :( Siksi apteekista ei saa kuin pieniä annoksia Panadolia ilman reseptiä.



Hyvä ajatus vähentää vähitellen. Lääkevierotukissa tehdään usein nopea alkuvähennys, jopa puolet tai kolmasosa lääkkeistä pois ja sitten loput vähitellen. Jos tuntuu pahalta tuo tabl ja viikko on varmasti hyvä. Jos ei ala onnistua, niin terveyskeskuksen lääkäriin vaan rohkeasti yhteyttä ja kerrot tilanteen. Sopikaa, että kirjoittaa vain pieniä määriä ja niin että saat tietyin ajoin. Tai sitten olisko hyvä vaihtaa koko lääkitys? Ja se muu lääkitys / keskustelu pahaan oloon vois olla tarpeen.

Tsemppiä!

Minulla vähän samaa ilmassa, tosin lääkkeenä Xanor. Päiväannokseni on lääkärin määräämänä 1 mg, mutta siinä on tosi vaikea pysyä. Hampaat irvessä yritän pitää itseäni pois lääkekaapilta. Kun se helpottaisi oloa niin...

Lainaus:

Mulla oli niitä kanssa pariin otteeseen niskasärkyyn. Mietin kanssa, että tulee ihana pöhnä. Onneksi mun lääkäri määrää niitä tosi vähän kerrallaan.



Sanoinkin miehelleni juuri ko. asiasta..



Nyt olet siinä tilanteessa, että on vain sun halusta kiinni mitä teet. Siis haluatko oikeasti koukkuun... Vielä pääset irti, mutta kohta on oikeasti myöhäistä ja elämäsi lähtee pahasti raiteiltaan..




Oikeassa olet, että minusta se on kiinni ja nyt on kriittiset hetket. Nyt kun siis vielä tiedostan, että mopo on karkaamassa käsistä. :/ Olen vaan jotenkin vajonnut sellaiseen suohon, etten saa itseäni niskasta kiinni. Olen ollut sairaana pitkään ja kaikenlaista muutakin ikävää on tapahtunut. Tuntuu etten enää jaksa muuta kuin jumittaa koneella (ilman Panacodia) tai sitten ottaa Panacodia ja hetken olla onnellinen ja touhukas, kunnes vaikutus lakkaa. :( Ärsyttää, miten musta tällainen tuli?!?



ap

Lainaus:

Mulla oli kerran panacodia hammassärkyyn ja oli todella ihanaa. ....



Lääkeriippuvaisuus on verrattavissa heroiinin riippuvuuteen, siitä ei helpolla pääse irti.



Lopeta nyt jos vielä voit! Voimia.




Kiitos tsempeistä! :)



Sepä se, kun näistä tulee niin ihana olo :( Toimintakyky säilyy, mutta murheet kaikkoaa hetkeksi, leijailen.



Mulla on ollut nämä käytössä vuosia koviin kuukautiskipuihin. Nyt vasta ekan kerran olen alkanut väärinkäyttää. :( Olen ollut aika alamaissa viimeisen kuukauden ajan, on tapahtunut kaikkea ikävää. Se on saanut mua hakemaan helpotusta purkista :(



ap

että otanko pari Panacodia, että selviän loppuillasta. Tämä keskustelu on ainakin saanut mut miettimään tätä asiaa enemmän. Onneksi avasin suuni täällä, kiitos kun olette jaksaneet kommentoida. Mä en tajua mikä siinä on, etten saa parhaimmalle ystävälle kerrottua asioiden todellista laitaa, hävettää kai, enkä haluaisi myöntää että taas ollaan tässä pisteessä.



Ap

Sain sitä viisaudenhammasleikkauksen jälkikipuihin. Käytin sitä lääkärin ohjeiden mukaan. Sitten jossain vaiheessa huomasin tämän huumaavan vaikutuksen ja todella ihmettelin miksi tällaista lääkettä määrätään ihmisille ilman varoittelua! Onnekseni sain siitä lääkkeestä myös rytmihäiriöitä ja outoa kipua vatsan / rinnan alueella. Käyttö loppui siihen. Olisin muuten varmaan saattanut joskus huvikseni ottaa pieneen kipuun.. en tiedä.



Mutta tosiaan ap, sulla ei ole MITÄÄN hävettävää! Mitäs lääkärit määräävät tuollaisia lääkkeitä noin suuria määriä! Nythän nimenomaan osoitat fiksuutesi sillä, että kerrot näin käyneen sille sairaanhoitajalle. Hän ohjaa ja auttaa sinut tämän jutun yli.



Tsemppiä! Ja älä nyt niitä lääkkeitä vessanpytystä vedä alas. Ne on ongelmajätettä..

Kannattais pyytää jotain muuta lääkettä. Jos vaikka pääsisit tarvittaessa käyttöön vähitellen. Rauhoittavat ei ole hyväks pitkässä käytössä. Ahdistusoireisiin ´kannattais kokeilla muita lääkkeitä tai terapiaa. Tylsää, jos on vaiva, johon käyttää lääkettä ja sitten joutuu lääkkeen kanssa vielä kärsimään.. Ei kiva! Huokaa!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat