Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko kokemuksia vauvan uimaan viemisestä uimahalliin lasten altaaseen, kun lämpötila on pienempi kuin vauvauinnissa? Vauvauinti loppui, mutta 4 kuukauden ikäinen tyttömme nauttii uimisesta ja haluaisimme kesän jatkaa uintia omatoimisesti.

Onko ideoita?

Kommentit (7)

koska en usko että kastuminen tekee sille kovin hyvää,

Vauvauintiaikana meillä oli ikean parin euron hoitoalusta ja vesiliina, niillä pärjättiin loistavasti :)

ainakin on sellainen lämmin terapia-allas, jonne vauvan kanssa voisi varmaan mennä. Heinolan uimahalli on paljon siistimpi kuin se Vierumäen ränsistynyt ja tupaten täynnä oleva halli. Toki Lahdesta on jse 30km Heinolaan. Eikö Lahden uimahallissa ole mitään terapia-allasta?`Itse kävin meidän 4kk vanhan kanssa täällä pk-seudulla Vuosaaren uimahallin terapia-altaassa ja hyvin tarkeni:-)

Kaukalo on mukana. On paljon helpompi käydä suihkussa ja pukea kun vauvan saa laskettua käsistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

8kk:n vauvauintikokemuksella, me ollaan oltu kaukalon kanssa, se on turvallinen myös kun kantaa vauvaa altaille. Olen pitänyt sellaista "pissasuojusta", muovitetun froteen näköistä siis, siinä kaukalossa, ja vielä pyyhe päälle, niin ei ole kastunut, ja vähä kastuminen ei kyllä kaukalolle tee mitään. :)

Meidän typykkä nyt on vieläkin niin pieni, että kaukalossa menee, mutta isommalle lapsellehan on ihan niitä "jakkaroita" joissa on imukupit jne, ja jotkut ottavat koolin (siis laakean muoviastian) jossa lapsi sitten istuu äidin/isän pesun ajan.

Ja se vielä, että kannattaa mennä noin pienen kanssa ihan aamusta, tai mahdollisimman pian sen jälkeen kun uimahalli/kylpylä aukeaa, jolloin on puhtaampi vesi. Näin on sanonut oma vauvauintiohjaajamme.

uintiterkuin, sämpyläinen ja typykkä 3pvää vaille 1v :D

Ainakin pk-seudulla on monessa uimahallissa jonakin päivänä lämpimämpi vesi, kuin normaalisti.

Musta tuntuu, että nelikuinen saattaa vielä nopeasti alkaa palella normilämpöisessä vedessä. Ainakin meillä esikoinen oli sellainen tapaus...

Ollaan Lahden seudulta. Itse löysin, että Vierumäen urheiluopistolla on lämmin lasten kahluuallas joka varmaan sopii meidän tarkoitukseen.

Kylpylöitä olen itsekin miettinyt, mutta matkaa niihin kertyy aika paljon.

Oletteko ottaneet turvakaukalon mukaan uimahalliin?

Muistelinkin, että Heinolassa olii terapia-allas. Tuttu fysioterapeutti sanoi että Lahden uimahalleissa ei ole terapia-allasta. Toin Saksalan uimahallihan on vata remontoitu.

Hazelhen oletko käynyt Vierumäellä sen uimaosaston remontin jälkeen? Tosin täynnä se varmaan on aina, joten tavallinen uimahalli olisi varmaan parempi.

tietenkään nuo kylpylät eivät ole ihan sieltä halvimmasta päästä uimapaikkoja, mutta me ollaan nyt käyty pari kertaa juuri sen vuoksi että vauvauinti loppui, uimahallissa on kylmää vettä ja neiti viihtyy vedessä (lämpimässä).

hannnah

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat