Lapsen vesirokko

Vierailija

Olen saanut ristiriitaista tietoa siitä, saako vesirokon aikana lentää? Onko tähän yleistä käytäntöä vai onko esim. lentoyhtiöstä kiinni? Matka olisi parin viikon päästä ja tarhassa jyllää vesirokko eikä poika ole sitä vielä sairastanut...

Kommentit (4)

Vierailija

Mikäli on joutunut alttiiksi tartunnalle, vesirokon itämisaikana (20pvä) ei saa lentää. Mikäli vesirokko puhkeaa loman aikana, niin ei saa lentää kotiin ennen kuin vesikellot ovat kuivuneet. Lääkärintodistus on hankittava paikan päällä, josta näkee että tartuntavaara on ohi.

Vierailija

Tuotapa en tiennytkään aikanaan. Pikkusisko sairasti vesirokon vähän ennen reissuun lähtöä ja oletinkin isoveljen olevan taudinkantaja. Sairastui odotetusti matkalla (mikä ei kyllä kenenkään osapuolen matkaa pilannut kun kuumetta oli vain yhtenä päivänä) ja ei varmaan em. viestin mukaan olisi saanut vielä matkustaa takaisin Suomeen - ai jos tuon olisikin tiennyt! Ei olisi mitään sitä vastaan ollut. Mistä olisin tuon voinut etukäteen tietää?

Mikä tuossa vesirokossa on se kammojuttu? Ihan perusrokkona itse sitä aina olen pitänyt ja tartuttanut kaikki lapseni ihan tarkoituksella.

Vierailija

Lentoyhtiöt tarkkoja, lennolla tartunta helppoa.

Vesirokko on erityisen vaarallinen raskaana oleville naisille, sillä varicella-keuhkokuume on yleinen komplikaatio.

Vesirokko on yleensä vaaraton sairaus, mutta harvinaisina jälkitauteina saatetaan havaita mm. aivokuumetta. Lisäksi vesirokon sairastaneille voi puhjeta myöhemmin vyöruusu, tyypillisesti vasta yli 50-vuotiaana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat