Vierailija

nopeammin myös henkisesti? Siis onko pitkän synnytyksen jälkeen suurempi riski "seota" kuin nopean synnytyksen jälkeen?

Kommentit (6)

Mielestäni synnytys oli tosi nopea ja helppo, tosin muutama kirosana tuli sanottua. Itselleni ei ollut mikään kauhukokemus ja pääsin mielestäni helpolla.

Itsellä 12h ja 4h synnytykset. Eka oli hidas ja toinen nopea, ponnistusvaihe ei kestänyt kuin pari minuuttia. Nopeassa synnytyksessä ei mielestäni tarvitse kärsiä niin paljoa (kunhan siis on saanut tarpeellisen puudutteen).

Henkisesti minusta on aivan sama onko nopea tai hidas, en ymmärrä miten se mihinkään vaikuttaa, joka tapauksessa sitä on odotettu jo se 10kk, joten eiköhän tuossa ajassa ole kerennyt sopeutumaan.

Tietysti voi olla eriasia jos ensi synnyttäjä synnyttää es. 2h, eikä saa mitään kivunlievytystä niin se voi olla jonkinlainen shokki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla ainakin oli nopea synnytys niin nopea ( 48 min ), että en oikein edes tajunnut, että koko homma oli ohi. Ensimmäiset päivät olin ihan pihalla ja en oikein edes ymmärtänyt, että lapsi on jo syntynyt. Siis totta kai hoidin lasta jne. mutta henkisesti olin ulkona tilanteesta. Esikoisen kohdalla synnytys kesti lähes 14 tuntia ja olo oli paljon valmiimpi henkisesti, kun lapsi vihdoin syntyi. Vaikea selittää, mutta tuntui, että synnytyksen aikana oli aikaa valmistautua jo henkisestikin paremmin siihen lapsen syntymään.

Synnytyksenjälkeisen masennuksen riskiä lisää se, jos synnytys oli hyvin traumaattinen.

Mutta nopea synnytys voi olla joko tosi helppo tai tosi traumaattinen, riippuen olosuhteista. Pahimmillaanhan asiat rupeavat menemään pieleen tosi nopeasti, ja tilanne voi olla todella vaarallinen, pelottava ja fyysisesti tuskallinen... parhaimmillaan synnyttäjä taas vain pääsee hyvin vähällä.

eka synnytys kesti 15h ja tämä kolmas 3,5h... en ollut mitenkään järkyttynyt ekan jälkeen vaan lähinnä helpottunut että oli vihdoin ohi.

ja tämä kolmas oli sellainen tapaus, että olin jo 6cm auki sairaalaan mentäessä joten siitä tiesin, ettei kauaa kestäisi... se helpotti paljon kun tiesi että on nopeasti ohi! eli se odotusvaihe siellä sairaalassa jäi periaatteessa pois kokonaan, pääsi nopeasti tositoimiin! =D

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat