Vierailija

Moi, kertokaahan te joilla sf mitta on ollut suuri, minkä kokoisia vauvoja olette synnyttäneet?

Itsellä vkoja nyt 35+6. Viimeksi sf mitatta oli vkolla 34+4 , 35 eli koko ajan käyrän yllä mennään. Alkaa jännittämään vauvan koko. Kiva olisi kuulla muiden kokemuksia.

Aurinkoista sunnuntain jatkoa!

Sivut

Kommentit (21)

Esikoista odottaessani sf-mitta huiteli kaikkien käyrien yläpuolella, kunnes tasaantui loppuraskautta kohden keskikäyrän yläpuolelle. Olen aika lyhyt, ja maha kasvoi eteen. Tyttö syntyi rv 35+3, painoa huikeat 1620 g ja pituutta 41,5 cm.

Toisessa raskaudessa mitat olivat epäluotettavia, kun oli niin monta mittaajaa. Mutta äitiyspolilla arvioitiin, että kohtu kasvoi noin kuukautta raskausviikkoja edellä. Tätä raskautta ja sikiön kasvua seurattiin tarkemmin. Toinen tyttömme syntyi rv 38+4 ja painoi 2844 g.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ekasta kolmesta en tähän hätään muista sf-mittoja, eikä ole neuvolakorttejakaan lähistöllä. Nelosen sf-mitta oli laskettuna aikana 43cm ja hän painoi syntyessään muutamaa päivää myöhemmin 4,4kg. Tässä raskaudessa mulla oli juuri neuvolassa viikoilla 34+3 sf-mitta 38cm, seuraavana päivänä tehdyssä ultran painoarviossa vauvan paino oli 3kg tasan.

muakin, miten tuo koko korreloi vavuelin koon kanssa. Mulla nyt 36+4 ja sf mitta jo 36 ja lapsivettä ei kovinkaan paljon ja paikat auki 1 cm. Laittoivat lähetteen ultraan, kun epäilevät isoa tapausta, joten tulenpa sitte kertomaan tänne, miten asian oikea laita on :)

Itse luulen, ettei ole iso,koska normaalisti mulla on niin kaponen masu, että omat sormet yltää melkein vyötärön ympäri. Lyhytkin olen, 165cm ja hoikka, että eihän sillä resukalla ole muuta mahdollistuutta kuin kasvaa ulospäin :D

Mulla rv 34+3 sf mitta oli 34.5cm

Esikoinen syntyi rv 39+3 ja sf mitta oli rv 39 35cm ;) Painoa oli 3170g ja pituutta 47cm.

Esikoisen painoarvio ultralle tehtynä oli rv 30 1550g ja tässä rv 28 1500g.

Ens viikolla menen ultraan taas, haluavat tarkistaa painon kasvua

mentiin koko ajan käyrien yläpuolella. Synnytin sitten vkolla 39+3 pojan mitoilla 3490g ja 51 cm! Ja aivan hirveästi jännitin kuukausitolkulla vauvan kokoa!

miikuli : )

Minulla sf meni käyrän ylärajoilla. Vatsani olikin suuri ja kokonaan edessä. Joku mainitsi eteenpäin kallistuneen kohdun ja sellainen minultakin löytyy, samoin aika lyhyt selkä, vaikka pituutta muuten onkin.

Synnytys tapahtui 38:nnella viikolla ja pari päivää ennen sitä oltiin paino arvioitu ultralla ja päällisin puolin sadan gramman tarkkuudella oikein, lapsi painoi syntyessään hieman alle 3500 grammaa.

En nyt halua pelästyttää, mutta kerronpa oman tarinani.

Mulla kasvoi sf-mitta koko raskauden ajan yläkäyrän yläpuolella ja silti sanottiin että normaali 3,5 -kiloinen vauva on tulossa, vaikka selvästi ilmaisin oman tuntemukseni isosta vauvasta. Laskettuna päivänä neuvolassa lopulta vaadin päästä lääkärille paino-arviota varten ja pääsinkin. Paino-arvio oli 4,6 kiloa ja lapsi painoi syntyessään 4560g. Sektiolla syntyi.

Tämä on varmasti hyvin yksilöllistä, mutta oman kokemukseni pohjalta ehdotan, että pyydät päästä polille uä-painoarviota varten, ainakin oman mielenrauhan vuoksi jos ei muuten.

Hyvää loppuraskautta sinulle!

Itse olen 163cm pitkä, mutta minulla on lyhyt selkä, niin maha työntyy tosi paljon eteen. Lisäksi minulle on joskus sanottu, että kohtuni on eteenpäin kallellaan, että kai sekin vaikuttaa. Kumpaakin lasta odottaessa sf-mitta on ollut yläkäyrän yli, ja molemmista pelkäsin isoa vauvaa, kun niin moni päivitteli, että onpa iso masu! No, esikoinen painoi 3230g ja oli 49cm pitkä, ja kuopus painoi 3720g ja oli 51cm pitkä. Eli ihan hyvänkokoisia vauvoja!

Mulla oli sf mitta viikolla 35+2 36. Vauva synty muutaman päivän ennen laskettua aikaa ja kokoa oli 51cm 3280g. Päässä oli syntyessä "kruunu" eli oikea pituus ehkä 49/50cm. :)

Mulla oli kummassakin raskaudessa sf-mitta korkeimmillaan 36 cm, ja olen itse pitkä (177cm). Mitta ei noussut enää viimeisen 3 vkon aikana, päinvastoin.

Vauvat olivat alle nelikiloisia, mutta pitkiä, 53cm (poika saattoi "oikeasti" olla pitempikin). Syntyivät rv 41+5 sekä 40+1.

Ekasta (tytöstä) annettiin ultralla painoarvio 4,1 kg rv 41+3. Oli kuitenkin 500g yläkanttiin.

Tänään käväsin ultrassa ja synnytystapa-arviossa. Nyt möllykkä noin 3100g-3200g joten ei tuo hirmu iso vielä ole. Lapsivettä oli paljon, mutta normaalin rajoissa. Paikat oli jo 1 sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä 1cm joten voi olla että kohta mukelo jo syntyy...=)

Moi!

Kirjoittelin äsken tänne viestin, mut sit sivusto ilmoitti että keskustelut on hetken poissa käytöstä, eli ei tainnu tänne tulla se viesti... Kuitenkin tulin tuolta kuumeilijoiden puolelta lueskelemaan tänne puolelle :)

Näin tietämättömänä kysyisinkin, että mikä on sf-mitta?

Mimmi75 kerroit että siun kohtu on eteenpäin kallellaan. Onko sulla tai kellään muulla tietoa siitä suoristuuko kohtu kokonaan raskauden edetessä? Itsellä on nimittäin kohtu vasemmalle päin kallellaan. Lääkäri sanoi ettei se haittaa mahdollisia raskauksia, mutta ei ollut puhetta että suoristuuko se..kun ei tätä kokemusta ole..

Sivri

tänään just th mittas että sf ois 38 (sama mittaaja ku aiemminki), mutta painoarvio on 3500g. sehän voi tietenki heittää jonku verran mut saa nähä. ei tekis meili mitään mammuttivauvaa puskee ulos.

alf 39+4

Kiitos jo vastanneille, kiva huomata että ei tuo iso sf mitta välttämättä jättivauvaa tarkoita. Itsellä maanantaina ultra ja synnytystapa-arvio, saas nähdä millaista vekaraa odotan =)

Kertokaa vain lisää vauvojenne koko arvioista ja todellisesta koosta, mielenkiintoista lukea miten arviot on mennyt kohdilleen =)

1. Lapsi sf-mitta 36cm rv 39. Painoa oli 3820g ja pituus 52cm (rv 39+6)

2. Lapsi sf-mitta 37cm rv 39. Painoa oli 4090g ja pituus 52cm (rv 39+6)

3. Lapsi sf-mitta 37cm rv 39. Painoa oli 4510g ja pituus 53cm (rv 40+1)

Eli lapset kasvaneet koko ajan vaikka sf-mitta ollut suht sama.

AIHA neljättä odottaen

kaksi lasta syntyneet 42+ viikoilla ja painoa neideillä oli 3615g ja 3850g. Sf-mitta aiemmissa raskauksissa oli 35rv 36cm, eli yläkäyrän yläpuolella, jossa koko ajan kasvoi. Nytkin masu on tähän asti kasvanut yläkäyrillä (32rv mitta oli 33,5cm), mutta tuskin on tästäkään mitään jättiläistä tulossa:)

Mä olen lyhyt 157cm ja maha kasvaa suoraan eteen, en siis leviä sivuille päin;)

Pricilla ja Muru 34+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat