Käsimatkatavarat

Vierailija

Mitä saa ottaa käsimatkatavaroihin - vauvan ruokaa?

Saako mukana olla 2dl äidinmaidonkorvike paketteja? entä saako olla 200 g purkkiruokia?

Kommentit (3)

Vierailija

Mitä saa ottaa käsimatkatavaroihin - vauvan ruokaa?

Pakkaa käsimatkatavaroihin lääkkeet, herkästi särkyvät esineet, arvotavarat sekä avaimet. Vaarallisia, esim. teräviä, esineitä ei saa pakata käsimatkatavaroihin.

Nykyisten käsimatkatavarasäännösten mukaan nestemäisiä tuotteita saa kuljettaa käsimatkatavaroissa vain, jos ne on pakattu enintään 100 ml suuruisiin pakkauksiin. Yhden henkilön nestepakkausten tulee mahtua yhteen enintään litran suuruiseen muovipussiin, joka on läpinäkyvä ja uudelleensuljettava (esim. Minigrip). Säännökset koskevat kaikkia nestemäisiä aineita, joita ovat mm. aerosolit, geelit, juomat, hammastahnat, hajuvedet, vaahdot ja erilaiset voiteet. Säännökset ovat voimassa EU-maissa sekä lisäksi ainakin Thaimaassa ja Arabiemiraateissa.

Matkustamoon voit ottaa mukaasi lennon aikana tarvittavat lääkkeet ja vauvanruuat (voi olla yli 100ml pakkauksissa/tetroissa).

Suomesta lähdettäessä matkustajat voivat viedä koneeseen nestemäiset ostokset, jotka on hankittu Suomessa lentoaseman liikkeistä turvatarkastuksen jälkeen. Lue turvaohjeista ja nesteiden ym. kuljettamista koskevista rajoituksista lisää Finavian sivuilta www.finavia.fi

Vierailija

Lastenruuan suhteen aika salliva linja

.. oli ainakin viime viikolla Helsinki-Vantaalla. En tiedä oliko työtaistelun tuomaa työmotivaation puutetta.. :-) Tosin sama juttu oli myös Espanjan päässä, siellä en edes muistanut ottaa kaikkia purkkeja erikseen hihnalle. Minulla oli käsimatkatavaroissa lapsille 5 Piltti-purkkia (hilloja & ruokaa), yksi pakasterasiallinen itsetehtyä sosetta (n. 1,5dl, allerginen lapsi), 1dl soijamaitoa tuttipullossa ja avaamattomat tetrat 2dl kauramaitoa ja 0,5l:n soijamaito (soijamaidot itselle kahvimaidoksi imetysdietin takia :-). Ja lisäksi ns. kuivaruokaa puuroja, rusinoita, keksejä, leipää ja banaaneja.Eivät kysyneet edes noista mitään, nostin ne vaan erikseen hihnalle muiden minigrip-nesteiden lisäksi läpinäkyvässä muovikassissa. Ei siis tarvinnut selitellä mitään allergioista, eikä minulla kyllä olisi ollut niistä mitään lääkärintodistusta mukana, kun en ajoissa muistanut.. Takaisin tullessa emme jaksaneet tyhjentää lasten vesiä tuttipulloista, niistäkään ei sanottu mitään..

Aika vaihteleva linja, kun olen kuullut jonkun joutuneen jopa itse maistelemaan ruokia/maitoja..??

Vierailija

Eli 2dl pillimaito (ihan perus, ei korvike) sai olla kk sitten Rodokselle lennettäessä, mutta 2 dl pillimehua ei saanut olla. Tulkitsivat että maito oli vauvalle (7kk) ja mehut isommalle (2,5v) ja vain vauvan ruokaa saa olla!!! Ja lennoltahan voit kalliilla ostaa lapselle mehua mutta maitoa et. Kyllä kyrsii kun neuvotaan juomaan paljon lentäessä ja puolen litran vedestä saa maksa 1,5e! Tyhjiä pulloja siis mukaan ja vessaan niitä täyttämään turvatarkastuksen jälkeen.

Ruokapurkkien määrästäkin meille on nipotettu (tyyliin ei voi vauvanne muutaman tunnin lennolla noin paljon syödä kun ruokaa on varattu sekä pienemmälle että isommalle). Antoivat kuitenkin nämä ottaa kun kerroimme useamman kerran odottaneemme useita tunteja myöhästynyttä lentoa eikä tarkastuken jälkeen vauvanruokia mistään saanut ostaa.

Nokkamukissa ollutta maitoa ja vettäkin olen päässyt maistamaan eli kyllä tosi tiukaksi on mennyt eritoten suomen päässä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat