Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos lapsi lähtee etävanhemman kanssa vaikka retkelle, niin pyytääkö etävanhempi sinua (siis lähivanhempaa) laittamaan lapselle eväät mukaan vai huolehtiiko niistä itse? Jos lapsi lähtee etävanhemman kanssa esim. viikonlopuksi mökille, niin pyytääkö etävanhempi lasta ottamaan kotoaan pyyhkeen ja petivaatteet vai ottaako hän ne itse mukaan?

Tämä on asia, joka ei lakkaa minua ihmetyttämästä. Lasteni isä (siis ex-mieheni) ei vahingossakaan ota lapsille pyyhkeitä/lakanoita kotoaan (uuden perheensä kotoa) mukaan mökille, vaan sanoo aina minulle lapsia hakiessaan, että onhan pyyhkeet/lakanat mukana! Vastaavasti, jos lähtevät päiväseltään käymään jossain missä tarvitaan eväitä, niin pyytää minua laittamaan lapsille eväät. Eikö tämä ole teistä outoa? Toki mies itse ostaa lapsille matkan varrella huoltamolla käydessään jätskit ym. ja tarjoaa tietysti viikonloppureissujen ruoat, mutta kyllä minusta tuo eväidenkin huolehtiminen hänelle kuuluisi, jos kerran hän lähtee retkelle. Viikonlopun petivaatteista nyt puhumattakaan!

Onko joku eri mieltä?

Kommentit (10)

exän uusi puoliso ei oikein sulata näitä meidän lapsia, joten siksi mies ei muka "voi" ottaa kotoa mitään näille lapsille mukaan. Inhittava tilanne. En oikein osaa sanoakaan exälle asiasta, muuten välit ovat kunnossa ja asiat sujuvat hyvin.

ap

Sekin on aina mahdollista. Lapset sanovat aika herkästi oudon makuisista ruoista, että ei tätä, tää on pahaa. Ja outoa on kaikki, mikä ei ole äidin tekemää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä hommaan lapselle fillarit ja vaatteet isän luo. Itse saavat hommata kaiken muun eli vuoteen, huonekalut, lelut ja todellakin pyyhkeet/lakanat ja ruuat.

Luonapidon aikana nyt vähintään nuo ruokajutut pitää hoitaa. Lisäksi jos käyttäisivät teidän lakanoita tai pyyhkeitä, niin vähintään sitten pesköön ne ;-)

mökille on laitettava, samoin pyyhkeet! Tosin lapset eivät isän kotona juuri käykään (eivät taida olla tervetulleita), vaan reissaavat isän kanssa mökille (ilman äitipuolta) tai mummolaan. Mikä on ehkä ihan hyvä juttu.

Kyse ei ole siitä, että äitipuolen pöperöt eivät maistuisi, sen tiedän. Ja lapset ovat jo isoja, koululaisia. Tilanne jatkunut vuosia enkä viitsi alkaa hankalaksi asian suhteen, ihmettelen vain.

ap

Siinä tapauksessa ymmärrettävää, että pyytää lakanat ja pyyhkeet mukaan, jos ei edes voi lapsia kotiinsa viedä. Tulee mieleen, että tapaako exäsi lapsiaan salaa puolisoltaan ?

Ihan kiva, että exäsi tapaa lapsiaan, vaikka se on noin hankalaa.

Niin kyllä minusta isässäkin täytyy olla syytä, jos elää naisen kanssa, joka ei hänen aiemmasta liitostaan syntyneitä lapsiaan (joista nainen on aina tiennyt) voi hyväksyä. Pitäisihän miehessä olla "munaa" sen verran, että omien lastensa oikeuksia puolustaisi!

No, olen alistunut tilanteeseen tältä osin, Isä kuitenkin tapaa lapsiaan, vaikka onkin huomattavasti vähemmän lastensa elämässä mukana kuin mitä eron aikaan aikoinaan suunnitteli.

ap

p.s. Onneksi lapset kasvavat koko ajan ja osaavat jo ilmaista oman tahtonsa pikku hiljaa. Esikoinen jo välillä hiukan kommentoikin isälleen!

Niin silloin isä on hieman outo, kun tuollaisen kanssa elää, joka ei hänen lapsiaan hyväksy. Jos heillä taas on yhteisiäkin lapsia, niin ehkä on helpompi elää tämän kanssa yhdessä, kun alkaa näidenkin lapsien tapaamisia järjestellä.

Sinuna kyllä kysyisin suoraan exältä mikä on homman nimi. Miksi ei kotiinsa lapsia vie ja ei voi edes eväitä heille tehdä tai lakanoita tuoda kotoaan. Varmasti salailee jotain. Oletko aivan varma, että hänen nykyinen naisensa tietää lapsista ?

Tunnen naisenkin. Ja on heillä yhteisiäkin lapsia, ja naisella omia, joten en usko kyseessä olevan yleinen lapsivihamielisyys.

Olen myös keskustellut vuosien varrella erinäisistäkin asioista exän kanssa, suoraan, ja nyt vallitsee keskimäärin suht hyvä tilanne, siksi en viitsi tehdä tästä numeroa. Sen kuin ihmettelen. Tämä ei taida kuitenkaan olla aivan tavallista???

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat