Paras lapsiperhekohde Thaimaassa

Vierailija

Mitä suosittelette perheelle, jossa lapset iältään 7 ja 10? Ajankohdaksi olemme miettineet marraskuuta.

Kommentit (5)

Vierailija

Kokemusta ei ole muista kohteista, mutta ainakin Krabi sopi hyvin lapsiperheelle. Melko rauhallinen paikka, paljon nähtävää ja tekemistä. Saariretkiä lähisaarille. Jos kaipaatte vain rantaa ja rauhaa, niin Koh Lanta.

Vierailija

Thaimaan lomakohteista useampikin soveltuu lapsiperheille. Rauhallisia, pitkiä rantoja löytyy mm. Khao Lakista ja Koh Lantalta. Myös Krabi ja Phuket sopivat perheille. Parasta kohdetta on varmaan mahdoton nimetä, mutta yksi mukava vaihtoehto voisi olla Phuketin Kata Beachilla hotelli Centara Kata Beach. Linkki hotellin sivuille ohessa:

http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/thaimaa/phuket/kata-beach/centara-kat...

Vierailija

Itse en kyllä veisi tenavaa Phukettiin, ainakaan Patongille, Karonille tai Katalle. Krabia voisin harkita. Phuketin liikenne,ahtaat rannat ja meluisat illat eivät mielestäni ole lapselle se paras paikka. Phuketin kaduilla lasta ei voisi päästää hetkeksikään silmistä ilman pelkoa että lapsi häviää ihmissmassan, puhumattakaan Phuketin kaotttisesta liikenteestä.

Itse suosittelisin pientä, rauhallista paikkaa missä tekeminen ja toiminta olisi jotain muuta kuin vastailla räätäläiden myyntitarjouksiin. Esimerkkinä Esim Koh Tao missä liikenne on hyvin rauhaullista, rannat rauhallisia ja vesi kirkasta. Tekemistä tropoppinen saari kuitenkin tarjoaa ja ravintolatarjontaa on reilusti.

Varsinkin pienempien lasten kanssa taäydellinen kohde olisi paratiisisaari Koh Lipe. Matka sinne raastaa hermoja mutta kaikki on sen arvoista! Saari ilman autoja, vain pari hassua mopoa, loivat rannat, kirkkaat vedet ja mukavia ravintoloita moneen makuun.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt miten Phuket tai ainakaan sen suurimmat rantakohteet ovat lapsiystävällisiä. Meteli, kännäävät ihmiset ja jatkuva mopojen pärinä ei ainakaan minua houkuttele.

Lipe

Pakko vastata tähän ikivanhaan ketjuun kun itselle ajankohtainen.. Ymmärrän edellisen kirjoittajan pointin liikenteen osalta mutta en muuten.. Nimittäin  esim. Koh Lipellä apu on aivan liian kaukana  jos lapsille jotain sattuu, vaikkapa nyt sitten käärme puree, meduusa pistää, saa sähköiskun tms... Koh Tao sama asia. En uskaltaisi viedä omia pieniä lapsiani tästä syystä vaikka Lipe muuten onkin paratiisi. 

Vierailija

Khao Lak on kaikin puolin hyvä paikka. Keskusta on pieni mutta ostettavaa löytyy. Todella hyvät rannat ja rauhallista! Itse voisin lähteä perhelomalle myös phukettiin. Tykkään shoppailla ja siellä sitä on huomattavasti enemmän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat