Vatsatauti lapsilla Egyptissä

Vierailija

Joka paikassa kerrotaan kuinka helposti saa vatsataudin Egyptissä. Neuvotaan hakemaan apteekista siihen lääkkeet, mutta mistään en löydä tietoa, käykö nuo samat lääkkeet myös lapsille?? Onko pakkauksessa jonkinlainen annosteluohje? Vai pitääkö lapsille vastaava lääke hakea lääkärin kautta?

Kommentit (2)

Vierailija

jos lapsesi saa vatsataudin egyptissä. egyptiläisiin pöpöihin tepsii vain paikallisen lääkärin määräämäät lääkkeet. Suomalaiset lääkkeet kun pahentavat vain olotilaa eivät paranna.

Itse asiassa. Suurinosa Egypti vastaisesta kirjoittelusta on propagandaa. Egyptistä saa vatsapöpön tilastojen mukaan vain noin 18% siellä käyneistä. ja pöpön saanti sieltä johtuu vain huonosta käsihygienista ja maalaisjärjen jättämisestä kotiin naulakkoon.

Kun käsihygieniä on kunnossa (käsien saippuapesu+käsidesin käyttö) niin ette saa vatsapöpöä

toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota on mitä ja mistä(millaisessa ravintolassa tmv) syö.

Esim. Hurghadassa hotellien ulkopuolella olevat kahvilat,ravintolat eivät välttämättä pese likaisia astioita vaan pyyhkivät vaan pyyhkeellä puhtaaksi ja eikun uudelleen kiertoon.

Egyptissä suositellaankin ehdottomasti matkapaketiin liitettäväksi all inklusive ruokailuja hotellin yhteyteen.

Me käydään vuosittain 1-2krt/vuodessa 5-8hgen porukalla egyptissä. Viimeisin oli viime jouluna,joka oli meidän 5. egyptin matka. Emme kertakaan ole ollut vatsataudissa siellä tai suomessakaan matkalta palattuamme. Kuitenkin matkalaisten ikähaitari on ollut 0v-56v.alle kouluikäisiä lapsia ollut joka kerta mukana 2-4 hlöä.

Vierailija

enkä aio sinne enää mennä.Olin Hurgadassa,

noudatin kaikkia normaaleja varotoimia.

Kaksi päivää matkan jälkeen tuli kasvoihin

rakkulamaista ihottumaa ,taju meni välillä pieniksi hetkiksi ja tuli muistikatkoksia.

olin sairaalassa pari viikkoa todella sairaana

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat